Sprucken display

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 22:26

Hej!

Min skärm sprack idag på den 4 månader gamla macbooken. Jag stängde luckan när en hörlur låg i mellan och hela skärmen blev obrukbar. Mycket tråkigt, och indikerar tveksam byggkvalitet..

Hur mycket kostar det att byta skärm på en vanlig 13 tummare? Tror ni att det kan gå på garanti, eller åtminstone hemförsäkring eller liknande?

//E

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-19 22:50

Det går ej på garanti då det inte rör sig om ett fabrikationsfel. Om du har en drulle/allrisk på din hemförsäkring så kan det täcka reparationskostnaden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 08:37
Ursprungligen av elca:

Hej!

Min skärm sprack idag på den 4 månader gamla macbooken. Jag stängde luckan när en hörlur låg i mellan och hela skärmen blev obrukbar. Mycket tråkigt, och indikerar tveksam byggkvalitet..

Hur mycket kostar det att byta skärm på en vanlig 13 tummare? Tror ni att det kan gå på garanti, eller åtminstone hemförsäkring eller liknande?

//E

Tråkigt att höra. Låter ändå lite konstigt. vanligtvis brukar man stänga locket mjukt och följsamt och inte pressa ihop det till varje pris, då måste man väl ändå märka om nått ligger i mellan, så jag skulle nog inte personligen ifrågasätta byggkvaliteten i detta fall i första hand.

Lite nyfiken vilken typ av hörlur, hur kan man stänga locket överhuvudtaget när en relativt stor hörlur ligger i mellan ?

Hemförsäkringen med plus skydd eller drulle täcker detta utan problem. Kotakta ditt försäkringsbolag. Bara att skicka kopia på original inköps kvitto samt reperations kvitto från återförsäljaren.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-04-20 09:02

Det gör ont i hela kroppen på mig när jag ser hur de på film smäller igen locket till sina bärbara datorer. Jag hoppas verkligen att folk där ute i verkligheten behandlar sina dyrgripar med lite större respekt än så.

• Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-20 10:47
Ursprungligen av Spooky:

Det gör ont i hela kroppen på mig när jag ser hur de på film smäller igen locket till sina bärbara datorer. Jag hoppas verkligen att folk där ute i verkligheten behandlar sina dyrgripar med lite större respekt än så.

Det kan ju förklara att när de i nästa scen sitter och knappar febrilt till en svart skärm

Men visst håller jag med om att det ofta känns som onödigt brysk hantering.

Man ska smeka upp locket, på samma sätt som man stänger det: med båda nävarna, och fingrarna symmetriskt ordnade kring skärmens kanter.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 12:40
Ursprungligen av Snabeldrake:

Man ska smeka upp locket, på samma sätt som man stänger det: med båda nävarna, och fingrarna symmetriskt ordnade kring skärmens kanter.

Vi smeker vi smeker

Det gör vi

1
Bevaka tråden