Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i Entourage längre

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-04-19 15:02

Hej!

Jag installerade om min dator härom veckan och installerade då Snow Leopard (blåste hela datorn för att det skulle vara rent och fint). Nu när jag kör Entourage (Office 2008) så har jag bara uppstartsljudet av Entourage, inget ljud när mail skickas eller tas emot (och alla inställningar ser rätt ut).

Jag googlade lite på detta och hittade en sida om att man skulle gå in i Dokument > Microsoft Användardata och sen Entourage Ljuduppsättningar och kontrollera filen Microsoft Sound Set. Den mappen är helt tom för mig.

Installerade precis om Office 2008 och får ljud när jag testar att skicka ett mail, men sen blir det lika tyst igen när jag försöker skicka och ta emot. Jag har bara uppstartsljudet.

Någon som har samma problem? Kan det ha med Snow Leopard att göra? Det fungerade problemfritt i Leopard.

Tack på förhand!

/Linda

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2010-04-19 19:26

Lösning på problemet:

Det visade sig att Office 2008 inte uppdaterat sig till den senaste versionen. När man körde Microsoft AutoUpdate laddade den bara ner den aktuella uppdateringen men körde den aldrig (12.1.0). Fixen för detta finns i 12.2.3 till Office 2008.

Alltså manuell installation av 12.1.0, 12.2.0 samt 12.2.3 krävs för att installationen av 12.2.4 ska dras igång automatiskt via Microsoft AutoUpdate. Dessa Service Packs/Uppgraderingar finns att ladda ner på Microsofts hemsida.

Huvudproblemet, att det inte kom något ljud när man skickade och tog emot e-post är nu löst (exakt vilken av uppdateringarna som fixade det vet jag inte, men det kvittar, huvudsaken det funkar).

1
Bevaka tråden