Bildspel på TV släcker ner datorns skärm. Lösning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 11:54

Hej!
Jag ska ha en fest framöver och vill ha ett bildspel på din TV som rullar under hela kvällen.
Jag tänkte att det enkelt skulle gå att koppla datorn till TVn med min VGA och sen bara dra över iPhoto till TVn och köra igång. Mycket riktigt funkar det fint, men, datorns skärm blir svart. Detta är ett problem dom datorn även kommer sköta musiken.

Finns det något sätt att lösa detta på? Jag äger ingen DVD-spelare utan kör allt från datorn. Finns det ngn annan mjukvara i datorn som kan fixa biffen åt mig (smidigt hade såklart varit om det programmet kunde ha tillgång till mina album i iPhoto).

Tack på förhand!
/k

Du lämnar inte speciellt mycket information...

Vilken datormodell är det?
Vilket grafikkort har den?
Skärmen som blir svart - vad är det för typ av skärm, och hur är den kopplad till datorn?
Vilken version av OS X kör du?
Version av iPhoto kan kanske också vara intressant?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 14:15
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du lämnar inte speciellt mycket information...

Vilken datormodell är det?
Vilket grafikkort har den?
Skärmen som blir svart - vad är det för typ av skärm, och hur är den kopplad till datorn?
Vilken version av OS X kör du?
Version av iPhoto kan kanske också vara intressant?

Ah, sorry.
Har en Macbook 2,4ghz (intel) (det är alltså datorns skräm som blir svart)
Snow lep. 10.6.3 och iPhoto '09 8.1.2

Capeman - Tack för din respons. Har läst om just Front Row grejen innan, men hoppades att det kanske fanns en inställning eller annan lösning till just iPhoto.

Jag tror inte du kan göra så mycket åt det, om det nu inte finns något tredjepartsprogram som fixar det. När bildspelet dras igång så ska ju skärmen vara svart, det är ungefär samma som de som klagar över att bägge skärmarna blir svarta när man startar Front Row. Så är det bara. Kanske finns något annat bildspelsprogram som bara startar på en av skärmarna, men inget jag känner till på rak arm.

1
Bevaka tråden