SSD disk i min MB pro från 2007

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-04-18 22:37

hej!

Satte i en Western Digital Scorpio Blue 500GB 2,5 SATA i min MB Pro för några veckor sedan men upplever smålagg då o då. Undrar om detta kan ha med den nya disken att göra?

Nu går funderingarna kring att köpa mig en SSD disk men är osäker på om min modell stödjer dessa diskar och isf vilken är billigast och bäst för mig?

Tackar och bockar för svar.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-18 22:43

Du kan stoppa in vilken 2.5" SSD som helst med SATA kontakt. En SSD som är väldigt populär just nu är:
Intel X25-M G2 Intel X25-M G2 160GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Solid State-diskar (SSD)

Finns även i 80GB.

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-04-18 23:13

Åh detta gjorde mig glad tackar innerligt för ett så snabbt och bra svar. Funderar dock fortfarande på om det kan vara något tokigt med min nuvarande disk?

• Medlem
  • Överallt
  • 2010-04-18 23:17

Tänk på att du får max 150 Megabyte/sekund i överföringshastighet på en MBP från 2007. Så rusa inte iväg och köp den dyraste snabbaste SSD du kan hitta.

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-04-18 23:35

Hmm, värt att tänka på med andra ord. Tack så mycket för tipset. Vad kan du rekommendera och vad är bäst för min kära MBP? tänkte köra OSX men även Win7 med bootcamp för att kunna lira lite spel. Tusen tack!

En fråga som kanske tidigare tagits upp. Upphör garantin om jag nu ska installera MCE Optibay och köra SSD + 500GB ? Om det upphör hur kan Apple se att jag har gjort så?

Ifall något händer med datan och den ska lämnas in, visst kan jag väl ta bort Optibayn och lägga tillbaka superdrivern utan att de märker, och då gäller garantin igen ? eller ?

1
Bevaka tråden