• Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-15 23:51

Lite klyddig rubrik men och sen det vanliga "jag har sökt men ej funnit".

Till saken:

Tänkte göra en ominstallation av OS X på min dator har kontinuerlig backup mot Time Capsule.

Jag ser det som 2 val här. Antingen så lägger jag manuellt in filer på TCns hårddisk, eller så återställer jag från TCns backup. Vilket det sistnämnda vore att föredra.

Men hur fungerar detta rent praktiskt? Jag vill inte att när jag kör igång datorn igen efter installation och ska återställa filer från TCn att allting återställs. Eller att man på något sätt väljer att återställa i installationen så den hämtar allt från TCn

Min drömtanke är att jag bara kan gå in i Time Machine precis som innan (med tanke att TCn ska i princip tro att jag bara har raderat allt förutom OS X) gå en timme tillbaka och bara återställa typ iPhoto, iTunes och dokument.

Och jag antar att Time Capsulen känner igen datorn så den inte startar en andra backup och inte vill tillkänna ge att det redan finns en backup?

Blev kanske lite klyddigt men jag hoppas ni förstår vad jag frågar efter.
Och det mesta brukar lösa sig när det gäller Apples lösningar men vill ändå vara säker då man ändå har vissa saker man vill ha kvar.

Tack på förhand
MVH Paul