Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väskor till 17-tums MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-15 12:44

Inga tips på schysta 17"-fodral?

Senast redigerat 2010-04-15 12:55
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-15 12:45
Ursprungligen av Ricard:

Inga tips på schysta 17"-väskor?

Jag har en Booq-rygga anpassad för 17"-modellen till salu om du är intresserad
Inte senaste modellen för jag köpte den till min Powerbook 17 som jag hade "back in the days". Dock är det fortfarande en väldigt snygg och praktisk väska.
För övrigt så har Booq väldigt snygga fodral också

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-15 13:01
Ursprungligen av Hallon:

Jag har en Booq-rygga anpassad för 17"-modellen till salu om du är intresserad
Inte senaste modellen för jag köpte den till min Powerbook 17 som jag hade "back in the days". Dock är det fortfarande en väldigt snygg och praktisk väska.
För övrigt så har Booq väldigt snygga fodral också

Förlåt mig Hallon. Det skulle vara "fodral", inte väskor. O:-) Jag har själv en Crumpler Messenger (Sticky Date big logo)

Det är alltså fodral till 17" jag söker. Det finns en del men de är så plain. BookBook vore ju nåt men även om den skulle komma till 17 kanske den blir lite väl stor ... "Värsta kartboken" ... Men som sagt; tips mottages tacksamt!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-15 13:25
Ursprungligen av Ricard:

Förlåt mig Hallon. Det skulle vara "fodral", inte väskor. O:-) Jag har själv en Crumpler Messenger (Sticky Date big logo)

Ok. Jag föredrar också axelrems - därför jag inte använder ryggan längre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-15 13:28

Axelrems med mindre maskin funkar bra, men ju större å tyngre, jag tycker man blir så sne i ryggen :/

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-15 13:47
Ursprungligen av NBK:

Axelrems med mindre maskin funkar bra, men ju större å tyngre, jag tycker man blir så sne i ryggen :/

Jo, det var så jag tänkte när jag köpte min 17" en gång i tiden. På den tiden cyklade jag också väldigt mycket och då var en rygga perfekt. Men nu kör jag 15 och då funkar axelrems finofino.
Tycker över lag att 17" blir lite för mycket som bärbar - så det går väl hand i hand med vad jag tycker om att bära en sådan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-15 13:48
Ursprungligen av Hallon:

Jo, det var så jag tänkte när jag köpte min 17" en gång i tiden. På den tiden cyklade jag också väldigt mycket och då var en rygga perfekt. Men nu kör jag 15 och då funkar axelrems finofino.
Tycker över lag att 17" blir lite för mycket som bärbar - så det går väl hand i hand med vad jag tycker om att bära en sådan

Tror jag ska satsa på ett (en?) Sleve till 13"arn. Dom gångerna den kommer vara med så att man behöver laddaren så kommer man ju ha nån annan väska att slänga ner den i

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-15 13:52
Ursprungligen av NBK:

Tror jag ska satsa på ett (en?) Sleve till 13"arn. Dom gångerna den kommer vara med så att man behöver laddaren så kommer man ju ha nån annan väska att slänga ner den i

Ett sleve och en Steve, tror jag man säger
Jag kör, och trivs väldigt bra, med den här.

Kanske till och med sleeve.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-16 16:44

17"

Grabbar! 17"
Jag uppskattar verkligen glada tillrop men 15-tumsfodral finns i MASSOR!
Hade det varit 15" hade jag köpte en Bookbook (se bild) men finns den inte för 17" som jag söker och därför behöver jag er hjälp. Tycker Macoteket, Dustin och AS-Sverige har rätt lama alternativ. Har även tittat på Crupmers hemsida men vet inte hur MBP-fixade de är ... Så, hjäääälp!
O:-)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-18 00:21

Inga tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 08:09

Tjabba!

Fick ju min MBP 13" igår, och satt å kikade lite på Sleves på Apple-Store. Jag har valt att filtrera på 13" Macbook Pro, och nästan 75% står det bara Macbook på. Samt om man går in å kollar närmre på den, t.ex på rätt många av be.ez's sleves

Citat:

be.ez LArobe fodral för 13-tums MacBook

Invändiga mått (fodral med olika storlekar)

* LArobe för MacBook: 227 x 325 x 24 mm
* LArobe för MacBook Pro: 249 x 364 x 24 mm

Men finns inga alternativ för Pro, trots att jag sorterat på detta. Frågan är, passar detta? Funderar på att maila APple Store och fråga, brukar dom vara snabba på att svara, eller bör man kanske ringa?

EDIT:
Ett annat exempel är "Incase 13" Neoprene Sleeve for MacBook Pro"
Dock så står det när man ska välja vilken man vill ha: Macbook 13" eller Macbook Pro 15" ?
Nu är jag måttligt förvirrad, hur ska dom ha det?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-21 09:14

HEJ NBK!

Du som har en 13" kan ju köpa dig en bookbook som jag skriver om i inlägg 10 i denna tråd. Ser du ngt för 17" så hojta till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 09:18
Ursprungligen av Ricard:

HEJ NBK!

Du som har en 13" kan ju köpa dig en bookbook som jag skriver om i inlägg 10 i denna tråd. Ser du ngt för 17" så hojta till!

Hehe, jo jag har sett den innan du postade den, tyvärr är ju inte min fru lika sugen på den

Kollar själv lite efter 17"-sleeves, men har inte fått min dator än så jag väntar. Var på Mediamarkt i GBG och de hade några som var snygga till 17" i deras Apple-avdelning. Kolla in det om det finns någon butik i närheten där du bor.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-21 09:49
Ursprungligen av newcastle:

Kollar själv lite efter 17"-sleeves, men har inte fått min dator än så jag väntar. Var på Mediamarkt i GBG och de hade några som var snygga till 17" i deras Apple-avdelning. Kolla in det om det finns någon butik i närheten där du bor.

Jo tack för tipset. Vi har MM i Jönköping. Kollar ...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-22 09:56

"Den som söker han finner" (citerat hämtat fr Emanuel Davidsson)

Jag tänkte att den här tråden kunde bli till hjälp för andra som söker fodral till sin 17" och som hamnat i denna tråd i hopp om hjälp.

Det här är vad jag funnit. Fyll gärna på om du har ngt bra!

Lycka till i jakten på det ultimata fodralet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 09:44

Kikade på macforum , Mediamarkt högsbo/bäckebol.
Dock finns "alla" som jag kan tänka mig på Apple Store, varav mitt dilemma

1
Bevaka tråden