Hjälp, är detta ett bra köp ??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-12 21:26

Undrar vad erfarna mac ägare säger om dena dator som säljes. Vet inte om man skall vänta på de nya som kommer eller om denna är bra och till ett bra pris.

1 GHz PowerPC G4
1 MB DDR SRAM L3-cache
512 MB SDRAM-minne (2x256)
60 GB Ultra ATA/66-enhet
Direktmatad SuperDrive(DVD-R/CD-RW)
ATI Mobility RADEON 9000
Gigabit Ethernet (Inbyggt 10/100/1000BASE-T
(gigabit))
Inbyggt AirPort-kort
Apple DVI-till-VGA-adapter och S-video-till-
kompositadapter
15,2-tums TFT-skärm
En upplösning på 1280 x 854
Operativ system Mac OS X 10.2.1

Perfekt för video, grafik, bredband etc, inkl OSX
10.2.1 + orginal programvara (QuickTime, iCal,
iChat, iMovie, iPhoto, iTunes, iDVD DVD Player,
Mac OS X Mail, Microsoft Internet Explorer,
Acrobat Reader, Art Directors Toolkit, FAXstf,
FileMaker Pro Trial, GraphicConverter,
OmniGraffle, OmniOutliner) Säkerhetskopior av
programmen följer med på DVD.

Lite repor, men funkar perfekt, inga döda pixlar,
bra batteri

Säljes med alla orginaltillbehör (modemkabel,
nätadapter, väggkontakt för växelström, nätsladd
(laddare, System CD, modemsladd etc) samt
originalkvitto och dokumentation.

Köpt senvåren 2003. Pris. SEK 17.000+moms. SEK
19.000+moms med Office för MaC

"Säkerhetskopior av programmen följer med på DVD"

Betyder det att originalskivorna inte följer med? Å andra sidan verkar både originalkvitto och andra papper finnas så då borde det ju vara grönt ur det avseendet.

"Lite repor, men funkar perfekt, inga döda pixlar, bra batteri"

Lite repor? Var då? Hur stora då? Vad för batteri?

För övrigt tycker jag spontant att priset låter högt. Men det beror även på att medföljande skärm i princip är helt värdelös för mig personligen. För 17 000 + moms får du ju en G5 mellanmodell - så snart dom levereras

Men vad vet jag.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-12 21:46

Ähum. Det är ju en PowerBook G4 1GHz som avses här. För det priset får den väl räknas som prisvärd.

• Oregistrerad
  • 2003-08-12 21:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
"Säkerhetskopior av programmen följer med på DVD"

Betyder det att originalskivorna inte följer med? Å andra sidan verkar både originalkvitto och andra papper finnas så då borde det ju vara grönt ur det avseendet.

"Lite repor, men funkar perfekt, inga döda pixlar, bra batteri"

Lite repor? Var då? Hur stora då? Vad för batteri?

För övrigt tycker jag spontant att priset låter högt. Men det beror även på att medföljande skärm i princip är helt värdelös för mig personligen. För 17 000 + moms får du ju en G5 mellanmodell - så snart dom levereras

Men vad vet jag.

Det är väl en Pb?!? då brukar man vilja ha en medföljande skärm;)

• Oregistrerad
  • 2003-08-12 21:48

Det verkar som om detta är en annons för Powerbook G4, därav den "medföljande" skärmen. Spontant känns det som om 17.000:- verkar ganska rimligt, rätta mig om jag har fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-12 21:54

Det låter som ett bra köp under förutsättning att den är i bra skick. Kolla skärmen extremt noga!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-12 21:55

Tackar för de svaren, svårt att bestämma si nu när så många ryckten om nya PB är i antågande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-12 22:07

Jepp, fast då kostar den också 30 papp, minst, och vid det laget har du haft en massa kul med din TiBook.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-12 22:42

Men har jag fel när jag hört en del negativa saker om denna modell av PB? Att den inte varit uppgraderad på länge eller så??

Den är antagligen den sista av titanmodellerna.
Kom i vintras. Farsan har en som jag tycker är helt okej. 17 är ett bra pris, plus moms blir det ju lite sämre
Men om du har f-skatt så är det ju ett utmärkt tillfälle, eftersom säljaren verkar vara ett företag?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det låter som ett bra köp under förutsättning att den är i bra skick. Kolla skärmen extremt noga!

Instämmer i detta. När jag (via ombud) köpte en Pismo som påstods vara i bra skick blev jag ganska besviken, för den har en rad med små svarta fläckar mitt på skärmen, inte de vanliga tangentbordsavtrycken utan nåt lite värre, nån slags fullkomligt outplånliga prickar i plasten.

Inte mycket att göra, den köptes i befintligt skick, men jag känner mej ju inte precis nöjd med min investering. Det är ju just för att man har de där defekterna framför näsan precis jämt!

Oops :rolleyes: Mitt misstag. Måste va nåt fel på kopplingen..

Vi har ett passande forum för dessa diskussioner: Köptips. Jag flyttar tråden dit.

1
Bevaka tråden