Skillnad mellan nya MacBook Pro med Core i5 och i7?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kan svara på om det är stor skillnad mellan MacBook Pro med Core i5 och Core i7? Är det värt de extra som man betalar? Jobbar med uteslutande med Adobe CS-program. Utnyttjas processorkapaciteten fullt ut i dessa program [CS3, CS4 eller CS5]?

Denna länk kan nog svara på frågan:
2010 MacBook Pro - Real World Pro Apps

Från länken ovan:
ANALYSIS
Assuming our tests are representative,
1. The fastest 2010 MacBook Pro is 10% to 27% faster than the fastest 2009 MacBook Pro.
2. The MBP Core i7 beats the MBP Core i5 by 7% to 9%. Is the Core i7 worth the extra $200 (comparably equipped) or 9% more? Statistically it is a wash. I say scrounge up the extra $200 and go for the gusto.

Hej! är inget tekninsnille whatsoever så har lite undringar jag kanske kan få besvarade här..
Velar mellan 15" core i5 och core i7. Utöver att lagra massvis med musik och ev. serier vill jag kunna använda Photoshop utan problem och med bra grafik, upplösning etc. Vilket jag antar att det är på bägge modeller.
Men. Undrar om någon som är mer insatt i siffror kan säga mig hur stor/betydande skillnaden i grafiken är då det skiljer några MB (core i5 = Intel HD Graphics NVIDIA GeForce GT 330M med 256 MB) och core i7 (Intel HD Graphics NVIDIA GeForce GT 330M med 512 MB).

Är en 19årig student som, som sagt, vill ha plats för att lagra mkt och bra grafik. Då den "enda" skillnaden är 256 och 512 MB gällande grafiken. Vad är det för skillnad mellan core i5 och i7...Är det värt att lägga några tusen extra på i7?

Inlägg #3 har flyttats hit från en annan tråd.

1. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

2. Sök innan ni skriver inlägg. Som i det här fallet så finns det ofta redan en tråd med exakt samma frågeställning.

/Mod

Läste nånstans, kan mycket väl ha varit här nånstans i forumet, att om du inte ska använda nån blaffig extern skärm, t.ex. 30" Cinema, så spelar de där sista 256MB (512 istället för 256) ingen roll. Ska du däremot använda en stor skärm med hög upplösning kan det vara värt att satsa på de där extra 256MB på grafikkortet.

Sen är det också en fråga om hur står plånbok man har.

1
Bevaka tråden