När blev 1799 dollar = 17 999 kr?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-04-13 18:21

Brukade inte Apple göra någon sorts rättvis valutaomväxling förut?
Med de nya modellerna har det bara bytt ut $ emot kr.

Enligt Forex (13/4 -10) är 1799 dollar = 13 395,35 kr

Kasst.

Det här har diskuterats så många gånger att jag snart spyr på ämnet.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-04-13 18:25
Ursprungligen av Capeman:

Det här har diskuterats så många gånger att jag snart spyr på ämnet.

Förlåt, jag har faktiskt inte varit inne på sidan på länge. Och har för mig att förra rev. inte gjorde på samma sätt. My bad. (Om du nu har rätt )

Det har diskuterats måååånga gånger redan, som redan påpekats här.

Dels har man en viss valutamarginal. Apple verkar räkna med en dollarkurs på ca 8 kr.

Och sen ska du lägga på den svenska momsen, dvs 25 %. Priserna i USA är alltid nettopriser, utan eventuell "sales tax" och "local tax".

/Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 18:27

moms, skatt och grejer kallas det..

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-04-13 18:28

I Sverige har vi 25% mervärdesskatt (MOMS) till skillnad från USA som har en helt annan beskattning (oftast 10% om jag minns rätt, men det varierar mellan staterna). I USA så kostar det dessutom mindre att anställa någon, etc. etc., varför det blir mycket dyrare för Apple att sälja datorerna i Sverige än i USA :3.

Ursprungligen av pierrer:

jag har faktiskt inte varit inne på sidan på länge.

Det spelar väl ingen roll hur ofta man är här? Man ska alltid söka innan man startar en ny tråd. Det är kanske inte världens mest lättsökta ämne, men provar man några olika sökord, så hittar man flera trådar om det här.

Stänger tråden.

Och försök också tänka på var ni placerar era trådar. Det här är ingen hårdvarufråga. Så jag flyttar tråden till "Köpa Mac & Köptips" där den passar mycket bättre.

/Mod

1
Bevaka tråden