Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väskor till iPad

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett tips är Sena Cases!
Har själv ett Ultra Slim Pouch till min iPhone. Det är en lädercase i schysst kvalitet som jag är väldigt nöjd med.
Sena säljer likadana till iPad.
Sena Cases - Designer Leather Cases : Apple-iPad-UltraSlim

Ska lägga en beställning snart.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-17 22:17
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Riktigt snyggt! Blir nästan sugen på ett rött fodral! Skulle passa bra att ligga på sätet i min röda bil

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-12 21:26
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Ett tips är Sena Cases!
Har själv ett Ultra Slim Pouch till min iPhone. Det är en lädercase i schysst kvalitet som jag är väldigt nöjd med.
Sena säljer likadana till iPad.
Sena Cases - Designer Leather Cases : Apple-iPad-UltraSlim

Ska lägga en beställning snart.

Tack för tipset! Jag beställde ett vitt fodral till min. Betalade $10 i frakt och fick det Fedexat på två dagar från Ca. Dessutom hittade jag en promotion code (via Google) som fortfarande fungerade och gav mig rabatt.

Det fina med fodralet är att det tar sån liten plats, utöver iPaden. Skyddar mot stötar gör det inte nämnvärt, men mitt glas är mindre benäget att kunna bli repigt när den ligger i väskan. Till råga på allt gör den sig väldigt bra med min vita MacBook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 20:16

Har köpt en del olika case och väskor till min ny favorit leksak!

Apple original case Vilket är rätt trevligt och praktiskt när jag andvänder iPaden som fotoram.

Belkin Grip Vue Otroligt case bland det bästa jag testat riktigt tunt och dessutom grepp vänligt. Rekommenderas starkt!!
F8N378 Belkin Grip Vue for iPad

Och när jag är ute på språng STM Micro och vill ha med mig alla tillbehör!
STM Micro Netbook and iPad Shoulder Bag - Fits up to 10.2in Netbooks and Tablets - RadTech Products

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-17 22:12
Ursprungligen av Laroche:

Belkin Grip Vue Otroligt case bland det bästa jag testat riktigt tunt och dessutom greppvänligt. Rekommenderas starkt!!
F8N378 Belkin Grip Vue for iPad

Hur funkar Grip Vue, är det ett skydd bara för baksidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 23:18
Ursprungligen av Eva:

Hur funkar Grip Vue, är det ett skydd bara för baksidan?

Ja bara bak och sidorna runt om! Men vilken passform wow!!
Mer info!!
YouTube - Belkin Grip Vue case for Ipad wifi/3g

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-18 00:13
Ursprungligen av Laroche:

Ja bara bak och sidorna runt om! Men vilken passform wow!!
Mer info!!
YouTube - Belkin Grip Vue case for Ipad wifi/3g

Wooooww!! Vart köper man den!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 09:59
Ursprungligen av fedi-93:

Wooooww!! Vart köper man den!?

Köpte min på Applestore tror dom finns på e-bay annars!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 00:50

Grip Vue har jag sett och klämt på. Mycket intressant!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-05-18 01:02

Alternativ till Belkin. Marware Sportgrip Pro

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 16:08

Då Apples orginalcase är tight och det är knepigt att få ur iPaden så använde jag knappt den dyra tangentbordsdockan, jag kände att jag slängt 800:- i sjön bestämde mig för att modifiera caset för att passa tangentbordsdockan.

Jag är alldeles för bekväm för att ladda upp några foton så jag snor en bild som liknar min lösning.

Case mod for keyboard dock - Mac Forums

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-28 19:33

Precis varit i Media Markt och lekt med en iPad. Passade även på att köpa ett fodral då jag får min på måndag! . Det blev ett Belkin Knit Sleeve. Jag tänkte använda den tillsammans med ett Belkin Grip Vue. Kalas!
Kostade förresten bara 200 pix

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-01 10:48

Har inte köpt min iPad än men det hindrar ju inte mig från att handla en väska.

Valde mellan dessa 2 då jag ville ha en nice, clean förvaring:

BOOK for iPad / Kindle
DODOcase - Welcome

Båda är handgjorda och snygga (i min mening).
Efter mkt velande föll valet på dodocase efter att ha läst div recensioner på nätet.
Nu är det bara iPad:en kvar...

Jag köpte nyss en case logic väska på onoff. 199:- kändes rätt bra. Pasade precis och hade ett litet ytterfack För extrasaker

  • Medlem
  • 2010-06-01 14:03

Nu har jag fått mitt Griffin Elan Passport ( Griffin Technology: Elan Passport - Folio case for iPad ) från Griffin som jag beställt. (beställde samtidigt en dock)

Det fungerar väldigt bra. Känns gediget och verkar ha bra kvalitet. Till och med sambon tyckte att det var snyggt (och hon brukar vara petig)

Det enda negativa är att "låset" till displayen ligger bakom en "rem", men det gör inget, då jag nästan aldrig använder "låset".

Jag är väldigt nöjd med det.

Tack "martin" för den fina servicen.

  • Medlem
  • City
  • 2010-06-03 14:28

Har aldrig haft väskor eller skydd till iPhone och är lite allergisk att sätta på skal och annat på iPad så det fick bli en clean väska från Incipio istället (se bild).

Finns det någon tråd för ställ till iPad, sådana man kan platta till Mac Guyver-style?

Ursprungligen av kraspor:

Har aldrig haft väskor eller skydd till iPhone och är lite allergisk att sätta på skal och annat på iPad så det fick bli en clean väska från Incipio istället (se bild).

Finns det någon tråd för ställ till iPad, sådana man kan platta till Mac Guyver-style?

Håller med dig fullständigt, skulle aldrig sätta ett skal på min iPhone. Väskan du länkade bild till var riktigt sweet! Clean och snygg.

  • Medlem
  • City
  • 2010-06-03 15:30

Menar denna, Incipio Carrying Cases - Premium Leather Fitted Sleeve for Apple iPad - Brown

Haha rangligt ställ från Ikea

Nej, bilden han postade. Ser inte ut att vara samma fodral/väska.

Ursprungligen av kraspor:

Finns det någon tråd för ställ till iPad, sådana man kan platta till Mac Guyver-style?

IKEA | Ramar & bilder | Ram- och bildtillbehör | RAKET | Bordsstaffli

Bra idé. Synd bara att jag har 13 mil till ikea;)

Tur Att clas olson finns i stan
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137914963

Den skulle jag inte våga ställa en iPad på utan att modifiera den genom att stabilisera den. De är rätt klena och "vickiga". Böcker är helt okej att ha där, men fina prylar är jag tveksam till tyvärr.

Ursprungligen av Scarecrow:

Den skulle jag inte våga ställa en iPad på utan att modifiera den genom att stabilisera den. De är rätt klena och "vickiga". Böcker är helt okej att ha där, men fina prylar är jag tveksam till tyvärr.

Opps...

Vi får väl se. Men det är iofs Clas Ohlsons variant:)

Plus min 15kr Ipad väska (storlek 3) och insprirerad av MacBook Air lanseringen för något år sedan:)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-12 19:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Opps...

Vi får väl se. Men det är iofs Clas Ohlsons variant:)

Plus min 15kr Ipad väska (storlek 3) och insprirerad av MacBook Air lanseringen för något år sedan:)

Läckert, riktigt läckert

Ursprungligen av BlackSmp:

Opps...

Vi får väl se. Men det är iofs Clas Ohlsons variant:)

Plus min 15kr Ipad väska (storlek 3) och insprirerad av MacBook Air lanseringen för något år sedan:)

Clas Ohlsons verkar bättre. IKEAs har ingen kant på framsidan vilket är en stor nackdel anser jag. Risken att den "hoppar" ner är nog lite för hög för att chansa.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-03 15:32

Vågar inte använda min utan fodral, så jag beställde ett Belkin Grip Vue nyss. Har märkt att iPadens baksida inte är så lätt att torka rent... lite konstigt

Ursprungligen av fedi-93:

Vågar inte använda min utan fodral, så jag beställde ett Belkin Grip Vue nyss. Har märkt att iPadens baksida inte är så lätt att torka rent... lite konstigt

Var någonstans beställde du ditt Grip Vue?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-05 14:56
Ursprungligen av vlad_swe:

Var någonstans beställde du ditt Grip Vue?

Här

Cool, jag skulle vilja ha ett fäste för att sätta iPaden på instrumentbrädan i bilen för att använda den som GPS, och som lutningsmätare när jag kör offroad.
Har iofs ingen iPad än, men det är bara en tidsfråga...

Bevaka tråden