Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in i Ryssland

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 19:49

Fick email från Ryssland. (mail.ru, troligen nåt hotmail). Jag svarade genast och mitt email studsade. Stoppat av administrationen. Acess from IP adress is blocked stod det. vad är felet? jag har två konton, ingen fungerar, kör modem.
Hjälp!

Kan det bero på att "blaster" härjar? Allt går segt idag tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-18 13:59

Nej, det är inte blaster. Provade skicka från en kompis dator och det gick alldeles utmärkt, så det måste väl vara nåt i min dator som någon reagerar på.

Festligt att du inte kommer in i Ryssland, förut var problemet att komma ut ur Ryssland:D

F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-18 17:07

Har du testat att skicka via någon webb-baserad mail som t.ex. Hotmail eller Spray?
Vad använder du för e-mailleverantör?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-18 22:22

Nej jag har inte testa att gå via hotmail. Jag har algonet som leverantör.

Förmodligen Algonets spamfilter som stoppat det, det är ju inte helt ovanligt att spam dyker upp från liknande håll, he. Ta och hör med dem om de blockerat allt från den domänen.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 08:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Ström
Förmodligen Algonets spamfilter som stoppat det, det är ju inte helt ovanligt att spam dyker upp från liknande håll, he. Ta och hör med dem om de blockerat allt från den domänen.

Jo, fast spamfilter skav väl inte hindra mig från att skicka brev till domänen. Det är inga problem att ta emot email därifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-19 11:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf Boström
Jo, fast spamfilter skav väl inte hindra mig från att skicka brev till domänen. Det är inga problem att ta emot email därifrån.

Det kan ju vara så att den ryska leverantören fått spam från Algonet och blockerat dem.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 14:29

Ok.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 16:45

kommer fortfarande inte in. Ingen som vet?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 17:15

Vad har du för SMTP-server? Ta fram IPt och skriv in det här: http://work-rss.mail-abuse.org/cgi-bin/nph-rss .

Många ISP:er blockar mail från alla SMTP-servrar som är svartlistade där.

EDIT: Om du använder smtp.algonet.se tog jag fram IPt själv och deras server var INTE blockad. Vet tyvärr inte vad du har för fel.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 18:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det kan ju vara så att den ryska leverantören fått spam från Algonet och blockerat dem.

Det kommer väl väldigt mycket spam från sverige - hejja hemdator och klicka på allt - så det kan nog hända att ryssarna tröttnat på vissa svenska domäner...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 13:32
Citat:

EDIT: Om du använder smtp.algonet.se tog jag fram IPt själv och deras server var INTE blockad. Vet tyvärr inte vad du har för fel.

Jo, jag använder algonet.smtp. Och det mystiska är alltså att jag kan skicka mail till Ryssland från andra konton men inte mitt.

1
Bevaka tråden