Hur är det med garantin, när telefonen är köpt i USA?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en 3gs 32gb med apple care, och jag har ungefär lite över 1 år kvar på garantin inkl (apple care tiden). Jag undrar, gäller garantin fotfarande för mig, eller vad är det som krävs för att garantin ska gälla för mig?

Finns det inget sätt man kan kontakta apple på förutom via telefon supporten? Kan även tillägga att jag har kvar apple care boxen inkl alla manualer , och allt sånt som fanns med vid inköp.

Tack

Men du har ju själv svarat på frågan...

Du säger först: "Jag har 1 år kvar på Apple Care-garantin".
Och sen frågar du: "Gäller garantin fortfarande?".

Jag förstår inte meningen med inlägget.

Du kan ju läsa lite här, och se om du hittar några begränsningar för varor köpta i ett annat land: Apple - Legal - Service Products - AppleCare Protection Plan

Hej,

Jag kanske inte förklarade det på ett bra sätt, men eftersom telefonen är köpt i Usa inkl apple care, så kanske det inte gäller för mig som bor här o Sverige? (kanske låter lite dumt, men jag vet inte vad som gäller)

Har hört alla säga olika gällande garantin, men jag undrar om garantin gäller för mig eftersom telefonen köptes på ebay av en privat person. Måste jag skicka telefonen till säljaren som sedan därefter skickar telefonen till Apple?

Jag har talat med apple, och de säger att garantin endast gäller i Usa, men ja kommer inte ihåg vad de sa om det skulle gälla för mig, som andra köpare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-10 17:24

Testat att söka? Det finns el hel del trådar om precis detta. Dessutom har du redan svarat på frågan själv två ggr som Jesper säger.

Ska du få garanti på den så är det USA som gäller och den leverantör som den är köpt inom.

1
Bevaka tråden