Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet dör på macbook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

På senare har mitt internet börjat lägga av på min macbook. Jag ansluter trådlöst till en Netgear WNR2000 router.

Datorn tappar inte kontakten till routern utan jag måste stänga av airport och sätta på den igen på macen så hoppar internet igång igen.

Kan det vara nåt galet på macen eller är det routern som spökar?

Jag fick uppgraderat till 100mbit för en tid sedan och problemet _kan_ ha uppkommit efter detta. Kanske är det routern som inte pallar?

Jag har nyligen fått exakt samma problem. Har en Netgear WNR2000 och de trådlöst anslutna enheterna tappar internet men inte det lokala nätverket har de fortfarande kontakt med. Samtidigt kan en dator som är kopplad till routern via ethernet fortsätta att surfa. Man kan tillfälligt få det att fungera genom att stänga av och sätta på airport eller starta om routern men problemen återkommer. Har start den sista veckan. Klart enerverande. Samma sak gäller Windows datorer trådlöst. Senaste firmware på routern. Har bara 10/10 mbit via fiber. Någon som har tips?

1
Bevaka tråden