Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon laglig väg att hämta in filmer och musik till Macen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-02 12:14

Hej

Jag är en ägare av en g5 dual mac med de gamla g5 processorena i jag har försökt att hitta ett program att ladda ner filmer med till min mac men trots att jag testat 6 olika program så har jag inte lyckats att hämta hem en enda film från dessa .
Trots att de lovat att första nedladningen skulle vara fritt.
Numera kan jag inte ens hämta pirat kopierat för de program för detta fodras en intelmac
för att fungera.
Jag känner mej rätt mobbad av alla som fodrar att man skall ha en pc för att kunna göra dessa saker är det någon mera som tycker liknade???

Är det torrent-program du frågar om? Du talar ju inte om vad du har problem med så gissar bara.

Torrentprogram kan ju även användas på lagligt sätt och därmed tillåtna att diskuteras. Sök lite på forumet om Azureus/Vuze etc. Räkna dock med att tråden blir låst ganska snabbt om du frågar om illegal nedladdning...

I vilket fall som helst skall din G5 klara av samtliga torrentklienter och sedan klara av i princip samtliga (lagligt) nerladdade filmer. Kanske med undantag av de mest krävande klippen i full HD.

Eller är det något annat?

Ursprungligen av Janne56:

...försökt att hitta ett program att ladda ner filmer med till min mac men trots att jag testat 6 olika program så har jag inte lyckats att hämta hem en enda film från dessa...

Vilka program pratar vi om?

Kan vara bra att berätta sådant om man vill ha hjälp...

Ursprungligen av Janne56:

...Trots att de lovat att första nedladningen skulle vara fritt...

Var har de lovat det? Om man vill få råd och hjälp att använda en viss tjänst, så kan det vara bra att berätta vilken tjänst eller sajt eller program det handlar om.

Ursprungligen av Janne56:

...Numera kan jag inte ens hämta piratkopierat för de program för detta fodras en intelmac för att fungera.

Om du pratar om torrent-program, så finns det nog fortfarande några som funkar med PowerPC-processor.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-03 18:19

problem med att hämta filmer

Hej igen!!

Jag vet inte om vilka program som finns ute men har använt limewire tidigare men den nya varianten fungerar bara till intelmacar ju finns det någon utan det kravet???
Torrent program har jag hört talas om men vet inte så mycket om dem eller hur man använder dem.
Tacksam för tips om hur och var man hittar dessa???

MVH Janne

Här hittar du nog något av det du söker eftersom kravet är minst 10.4 så är det för PPC

Är det Limewire du vill ha? Kunde du inte kläckt ur dig det tidigare...

Versioner upp till 4.18 (eller nåt sånt) går att köra på PPC-maskiner. Denna gamla version finns säkert att få tag på via just Limewire (häpp!) eller via torrent. Då det är freeware skall det väl vara ok även då versionen numera inte finns på utvecklarens hemsida för nedladdning även om det ser ut så på Versiontrackers sida (använd rullgardinsmenyn Information Related to Version).

Sedan finns det tips om FrostWire som skall funka på PPC. Har aldrig testat själv dock (och det var länge sen jag släppte LW då majoriteten av alla länkar ju aldrig är vad det utger sig för att vara, mest spyware och reklam...).

1
Bevaka tråden