Köpa Apple-produkter i USA?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 13:06

Mors!

Brukar läsa detta forum men har nog aldrig skrivit något förut. Precis som alla andra går jag och väntar på den nya MaccBooken.

Nu ska min far en sväng till New York om 10 dar och jag har lite pengar att bränna på firmans konto, den 30/4 är sista dagen för detta ; ) Även om inte MacBooken hinner komma så finns det ju andra saker att inhandla.

Jag har 2 frågor som jag hoppas nägon orka besvara:
- Kan man köpa en MacBook i USA och är det att rekomendera?
- Kan man köpa en Iphone i USA, jag köpte en för 2 år sedan utan problem men på Applestore så står numera att ett 2 års AT&T abbonemang krävs...

Glada Påskhälsningar!
Kristian

Senast redigerat 2010-04-01 14:48

Macbook går bra. Den enda skillnaden är att du måste köpa ett europeiskt "duckhead" till laddaren, och att tangentbordet inte är svenskt.

Du kan inte längre köpa en iPhone utan att samtidigt skriva på ett kontrakt för abonnemanget på två år. För två år sedan gick det, och man kunde köpa ett abonnemang (eller inte) i efterhand. Men nu låser folk upp telefonerna, så det krävs abonnemangköp direkt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 14:29

Tack Marcus för ditt svar!
Kanske blir en Mbp då men man skulle ju eg vilja ha den nya processorn om den nu kommer!!

Ursprungligen av DrDrum:

- Kan man köpa en Iphone i USA, jag köpte en för 2 år sedan utan
problem men på Applestore så står numera att ett 2 års AT&T
abbonemang krävs...

Stod väl för några veckor sedan att det gick att köpa obundna telefoner i AppleStore i USA?

Edit: De var olåsta, men bundna till AT&T..

Det finns redan många trådar som rör sig kring de här frågorna. Sök lite, och läs igenom befintliga trådar, innan ni startar en ny tråd!

köpa i USA site:99.se - Google-sökning

Och försök tänka på var ni placerar trådarna. Jag har nu flyttat den här tråden från "Allt om Mac" till "Köpa Mac & köptips".

/Mod

• Medlem
  • International user
  • 2010-04-01 14:56
Ursprungligen av J THOMAS E:

Stod väl för några veckor sedan att det gick att köpa obundna telefoner i AppleStore i USA?

Edit: De var olåsta, men bundna till AT&T..

Det är inte logiskt som Spock skulle ha sagt.

Olåst betyder att de inte är bundna till någon operatör. Vilket inte stämmer. Alla iPhones som säljs i USA är bundna till AT&T utan möjlighet att officiellt låsa upp. Personligen så tycker jag inte att det är värt att köpa en iPhone i USA. För många problem med att hacka. Apple gör allt de kan för att göra det svårt att hacka och Apple har lyckats rätt bra på sistone och jag tror inte det kommer att bli lättare när nästa firmware version kommer i sommar.

//Rob

1
Bevaka tråden