Synpunkter på serviceärende hos Mumien

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-03-31 13:04

Till er som har en trasig iPhone kommer här en seriös varning:

Du kanske har hört om företaget Mumien. De är väl omskrivna här på forumet - i långt dom flesta fall i ganska så negativa ordalag. Foretaget sköts oseriöst enligt många kunder och ofta är det just kunden som kommer i kläm. Jag kollade företagets omdöme - lite illa tvungen trodde jag, eftersom Mumien verkade vara enda utvägen om man har ett trasigt skal. Någon skrev även att Mumien verkade ha ryckt upp sig - så jag bestämde mig för att lämna telefonen till Mumien.

Såhär gick det:

1. Lämnade telefonen.
2. Hämtade telefonen. Kontrollerade telefonen i butik, och den fungerade inte alls - vilket den gjorde innan "lagningen". Det var problem med simkortsidentifikationen. Tydligen passade det nya skalet inte. Fair enough!
3. Eftersom det var nära stängningsdags bad han mig återkomma innan halv tre dagen efter. Jag sa direkt att det inte skulle gå eftersom jag jobbar till 16:00 då. Då bad han mig återkomma fredag.
4. Fredag tog jag mig in till Döbelnsgatan och möttes av en stängd butik redan 9:05. "Butiken stängd pga sjukdom. På återsende måndag"
5. Måndag tog jag mig in till butiken där jag möttes av en ny skylt - "Stängd pga sjukdom". På telefonsvararen meddelade man att butiken skulle öppna igen onsdag.
6. Jag mailar Mumien och ber dem buda över min trasiga telefon så att jag kan lämna den till en annan reparatör. Svaret jag får är

Hej

Tyvärr är personal i stockholm otillgänglig på grund av magsjuka.
Men jag skall framföra att du vill ha din telefon så fort det är möjligt.

Stefan Olgarsson
Mumien.se
031-190810
info@mumien.se

7. Onsdag finns ett nytt meddelande på telefonsvararen, att man nu har stängd för påsken och öppnar igen torsdagen d.8/4 - alltså 15 dagar efter att jag lämnade in min telefon för en simpel lagning. Denne Stefan visste alltså att jag inte skulle få min telefon när han skrev detta.

8. Nu misstänker jag att Mumien har gått i konkurs. Om så är fallet har jag bara en kommentar:

Fair enough!

Mikkel

Det räcker med ett inlägg om samma sak. Korspostning är inte tillåtet på forumet. Alla de andra dubbletterna är raderade nu.

Har också justerat rubriken lite. Vi försöker undvika rubriker med "PANIK!", "AKUT!", "VARNING!" och liknande.

/Mod

Att en butik har stängt ett par dagar (fredag-tisdag) pga sjukdom, och att man sedan stänger ett par dagar kring påskhelgen - är detta verkligen grund för att tro att ett företag gått i konkurs?

Visst är det möjligt att du har rätt, men det kan också vara ett olyckligt sammanträffande.

Och att dra till med krigsrubriker ("VARNING!" i fyra trådar) efter så kort tid känns väl också lite förhastat, tycker jag.

Vänta till den 8/4, då de säger att de ska öppna. Om det då kommer nya förhalande besked så kan vi börja diskutera konkurser och andra teorier.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-31 23:29

Ser inte heller problemet, Mumien är inget multinationellt företag som har redundans och folk är sjuka eller behöva vara lediga.

Jaha, nu har vi passerat den 8/4 med några dagar.

Skulle vara kul att höra hur det gick...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-13 16:43
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jaha, nu har vi passerat den 8/4 med några dagar.

Skulle vara kul att höra hur det gick...

Reparera mobiltelefon och byta display på mobiltelefon – Mumien i Göteborg och Stockholm

Dom har öppnat butik i Stockholm samt söker personal i Jönköping, så det verkar inte så kkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkkkkkkorkat konkat :"> menar jag, där inte.

psss. jag bor nästan granne med butiken här i Götet och det verkar öppet

Ny hemsida på G hos mumien, måste finnas en del iPhones där ute nu på marknaden att fixa till nu när en 4 generations iPhone snart är i antågande.

Kolla detta statement:

2010-03-15
Ok, vi vet iPad har inte kommit ännu. Men vi har ändå fått tag på den första reservdelen redan.

hahahahaha.... lite skoj var det faktiskt... hoppas ni har humor...

Senast redigerat 2010-04-13 17:57

För några dagar sedan undrade jag hur det hade gått...

Nu har jag från Mumien fått höra att ärendet löstes genom att den person som skulle vara i butiken, men som låg hemma sjuk, skickade ner en kompis för att öppna butiken så att den här kunden kunde få ut sin reparerade telefon.

Om detta stämmer så tycker jag att Mumien har varit väldigt tillmötesgående mot den här kunden.

Jag har via PM bett trådskaparen att ge sin version. Vi får se om den kommer...

/Mod

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 17:28

Nu har jag från Mumien fått höra att ärendet löstes genom att den person som skulle vara i butiken, men som låg hemma sjuk, skickade ner en kompis för att öppna butiken så att den här kunden kunde få ut sin reparerade telefon.

Om detta stämmer så tycker jag att Mumien har varit väldigt tillmötesgående mot den här kunden.

/Mod

Gott . Blir spännande. Du har verkligen bitit tag i denna tråd Jesper, du tänker inte släppa den i första taget

Jag har haft ett par ärenden hos Mumien och det har aldrig varit några stora problem.

Sedan ska gudarna veta att de stora kolosserna inte alltid har rent mjöl i påsen.

Mediamarkts service t.ex ger jag inte mycket för.

Senast redigerat 2010-04-19 18:15
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-04-22 15:49

/Mod

Okay!

Mumien verkar ha selektivt minne. Inte hör man på Mumiens svar till moderator att:

1) lagningen av telefonen sedan en månad nu är betalt men reparationen fortfarande inte är utförd. Jag har fortfarande ett trasigt skal men Mumien har mina 1500 kronor

2) att microfonen och proximitysensorn fick sig ett tryck när Mumien försökte klämma in telefonen i ett skal som inte passade. Följaktigen fungerar dessa ej heller numera.

3) Mumien inte har tagit några initiativ till kontakt för att korrigera några fel. De har dock svarit på mail men jeg står lika väl med en idag värdelös telefon

4) att butiken var stängt i 14 dagar runt påsk med ingen info på hemsidan och ständigt en skylt i fönstret där det stod "Stängt pga sjukdom, öppnar onsdag" verkar jag vara den enda som inte tycker är så väldigt affarsmässigt? Jag fick ju trots alt ta mig med tunnelbana från söderort till centrum totalt 5 gånger för att mötas av denna skylt, och sedan hem igen. Moderator, skulle du acceptera förfarandet om det gällde din bil?

Nu har jag gett upp tanken om att Mumien ska agera affärsmässigt och tagit ut en ny telefon via en Teliabutik. Ett formulär från Allmänna Reklamationsnämnden ligger klart och väntar på lite ledig tid. Dessutom har jag kontaktat InLife som förmedlade kontakten till Mumien och förklarat ärendet. De svarade genast att de skulle se över detta och möjligen sluta vidareförmedla kunder till just Mumien.

Jag vill tacka Moderator för tålamodet i tråden!

Mvh Mikkel

1
Bevaka tråden