Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka är dina tre favorit konsol-spel?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-03-30 02:12

Jag tyckte att en tråd om allas favorit spel skulle passa bra här, då får man lite mer koll på vilka spel som är värda att köpa.

Här är mina tre absoluta favoriter:

Jag kan börja med Bioshock, ett sjukt grymt RPG (role-playing game) spel. Jag har precis klarat den och tänker absolut skaffa tvåan så snabbt så möjligt!

Det andra spelet är The Simpsons Game, vet inte om jag någonsin haft så kul när jag spelat...

Den tredje är Midnight club L.A som jag skaffat nyligen. Kan säga att det är ett RIKTIGT bra street-racing spel med fet grafik och najs musik. Det som är grymt är att själva staden är en virtuell kopia av riktiga Los Angeles. Den enda nackdelen är att det finns sjukt mycket trafik vilket gör spelet jätte svårt.

Så, vad är ditt måste-ha-spel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-30 02:25

Hmm svårt men jag får nog hålla mig till 2000-talet iallafall Mina val är helt baserade på hur mycket tid jag har spelat dem, alltså behöver det inte vara det fetaste, coolaste, snyggaste etc...

Assassins Creed 2
Guitar Hero 3 (Just 3an för den har bäst låtar)
Little Big Planet (2-player, lite löjligt men väldigt roligt och behöver lite tankekraft emellanåt också)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-30 03:22
Ursprungligen av Kajan:

Hmm svårt men jag får nog hålla mig till 2000-talet iallafall Mina val är helt baserade på hur mycket tid jag har spelat dem, alltså behöver det inte vara det fetaste, coolaste, snyggaste etc...

Assassins Creed 2
Guitar Hero 3 (Just 3an för den har bäst låtar)
Little Big Planet (2-player, lite löjligt men väldigt roligt och behöver lite tankekraft emellanåt också)

Min lista ser i princip likadan ut:
Assassins Creed 2
Little Big Planet (riktigt kul med fyra spelare!)
Resistance - Fall of Man (första Resistance var bästa co-op FPSet jag har spelat, synd tvåan gick så fel)

Är inte så mycket för att spela ensam så jag håller mig mest till multiplayer spel, därför får Halo 2 en honourable mention också

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-30 08:24

XBOX360:
GuitarHero Spelen
GoW 1/2
Resident Evil 5

Time Splitters (Jag önskar att fyran kunde komma, så att jag kan spela det på PS3 )
GTA San Andreas (Jag har precis börjat spela 4 och har inte riktigt kommit in i det än)
Battlefield Bad Company

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-03-31 00:45
Ursprungligen av Papperskatt:

Time Splitters (Jag önskar att fyran kunde komma, så att jag kan spela det på PS3 )
GTA San Andreas (Jag har precis börjat spela 4 och har inte riktigt kommit in i det än)
Battlefield Bad Company

Håller med om GTA San Andreas, Det bästa spelet Rockstar någonsin gjort!

hmm ja...
..xbox360 då

-Assassins Creed 2
-MW2
-Bad Company 2

PS2/3:

Little Big Planet
Okami
God of War (1, 2 och förhoppningsvis 3)

Xbox360:

MW2
GuitarHero 2,3 & Metallica
Halo 3

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-23 12:44

Utan inbördes ordning.

Shenmue.
Gears of War 2.
Mirror's Edge.

Senast redigerat 2010-06-23 16:09
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-23 13:07

Svårt att välja 3st men här kommer några jag kommer på nu. Spelar mestadels RPG.

  • Alan Wake.

  • Oblivion.

  • Dragon Age Origins.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-06-23 13:32

För co-op campaign fördrar jag
Borderlands (sjukt bra, upp till fyra spelare och en grym semitecknad känsla)
Resident evil 5
Army of Two (båda två)

Övriga riktigt grymma spel är
Dragon age origins (trodde inte jag skulle fastna i ett spel så hårt igen)
Grand theft auto San Andreas (i iv:an har de tyvärr tagit bort många roliga fetures som fanns i San Andreas så det har jag inte ens brytt mig om att klara)

Ps3:
-mw2
-gta4
-mw1

Super Mario 8 bit
Super Mario Kart
och sedan är det jämnt mellan Sonic the Hedgehog (16bit), Dr Robotnik's Mean Bean Machine(16bit) och Space Wars på Vectrex.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-24 11:23

Måste återkomma o göra ett slag för God Of War spelen. Jag har aldrig varit en person som har fastnat så mycket för storyn i spel. Men i detta fallet blev jag helt såld, kan dock bero på att den grekiska mytologin intresserar mig.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-06-24 12:38

Spelar nästan enbart NHL 09 på Xboxen. Om jag inte gör det så är det FIFA 08.
Men tredje då? Humm...Call of duty 4?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-24 13:36

GTA:IV (Samt episodes)
Assasins Creed 1 o 2
Bomberman (mest spelade i vårt hem)

1
Bevaka tråden