Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdumpar från iPad's App Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med drygt en vecka kvar till lanseringen av iPad säger sig App Annie ha kommit över skärmdumpar av kommande App Store för enheten. Om man tittar närmare på bilderna syns några välkända iPhone-apps med nya namn t.ex. Labyrinth 2 HD och Flight Control HD, vilka skulle kunna vara speciellt utvecklade versioner för iPad. Intressant är att det även finns titlar med ändelsen XL samt (iPad Test), vilket tyder på att Apple inte har någon officiell regel för benämning av Apps enbart för iPad.

Källa:
iPad App Store Screenshots | App Annie

Kändes som att priserna generellt var högre. Typiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-27 09:01

Det som oroar mig är att appar man redan äger ska behöva inköpas på nytt när man vill ha deras "Delux"/"HD"-tillägg på iPaden. Tanken var ju att redan ägda appar skulle gå att få kostnadsfritt till iPad, men det där tillägget kan nog bli ett kryphål för tillverkarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-27 10:37
Ursprungligen av ibish:

Det som oroar mig är att appar man redan äger ska behöva inköpas på nytt när man vill ha deras "Delux"/"HD"-tillägg på iPaden. Tanken var ju att redan ägda appar skulle gå att få kostnadsfritt till iPad, men det där tillägget kan nog bli ett kryphål för tillverkarna.

Som allt när HD introducerades. :/

Ursprungligen av zappee:

Som allt när HD introducerades. :/

Fast man kommer ju alltid att kunna köra iPhone/iPod-appsen man redan äger i en iPad, antingen i mini-mode med sorgekanter eller uppförstorat x2. Jag tror att HD innebär att man anpassat grafiken för iPadens större skärm och då får man ju välja om man vill köra den man redan äger i uppförstorat läge eller köpa HD-versionen som är anspassad för iPad..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 10:01
Ursprungligen av ibish:

Det som oroar mig är att appar man redan äger ska behöva inköpas på nytt när man vill ha deras "Delux"/"HD"-tillägg på iPaden. Tanken var ju att redan ägda appar skulle gå att få kostnadsfritt till iPad, men det där tillägget kan nog bli ett kryphål för tillverkarna.

Få sina iPhone-program kostnadsfritt kan man ju utan problem. Då får man programmen exakt som de ser ut på iPhone fast uppförstorade, men hur meningsfullt är det? Vill man ha den alternativa iPad-anpassade versionen är det ju inte samma program längre och då får man köpa det på nytt. Att samma tillverkare tar en idé de tidigare använde på iPhone för att nu göra ett iPad-program är ju ett val som de gör - man kan ju inte ha någon regel som säger att ett iPad-versionen av programmet ska anses vara samma program som iPhone-versionen.

Agile Web Solutions, kända för 1Password, har get lite mer detaljer om hur de tänker göra med sina program i förhållande till iPad.

Agile Blog : 1Password and iPad Part 3: Return of the Passwords

För de som inte vill klicka på länken kan jag berätta att pro-varianten av 1Password kommer att få iPad-gränssnittet i en uppdatering samt att det kommer en version specialbyggd för endast iPad. Utöver det kommer standard-versionen att vara avsedd för iPhone/iPod Touch, men fungera bra på iPad, fast utan något specialbyggt gränssnitt.

Personligen tycker jag att det verkar som en vettig lösning och valmöjligheterna goda. Priserna är väl inte direkt låga, men om applikationerna är kompetenta nog och gör det de ska så kommer inte bara jag att vara beredd med plånboken.

Ju bättre applikation, desto större chans att jag är beredd att hosta upp pengarna.

1
Bevaka tråden