Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook inköpt 2009 - skärmen slocknar och tänds ibland

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har sökt på forumet men inte hittat: upptäckte att skärmen på min MacBook 13" slocknar ibland av sig själv och sedan tänds på ganska omgående. Känns som att så ska det inte vara, kanske något man behöver åtgärda innan garanti går ut?

Någon som hade liknande problem?

Ursprungligen av [email protected]:

Hej! Har sökt på forumet men inte hittat: upptäckte att skärmen på min MacBook 13" slocknar ibland av sig själv och sedan tänds på ganska omgående. Känns som att så ska det inte vara, kanske något man behöver åtgärda innan garanti går ut?

Någon som hade liknande problem?

Det är med största sannolikhet grafikkretsen/moderkortet (logickort på apple språk). Detta är ett tveklöst garantiärende så du ska omedelbart kontakta Apple och därefter lämna in datorn hos närmaste Apple Service center. Apple lär tipsa dig om närmaste när du gör en felanmälan. Lycka till. Ps Det kan vara vettigt att göra en backup innan du lämnar iväg datorn Ds

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-26 09:43

Slocknar det helt eller går den bara ner i ljusstyrka? Går den igång av sig själv eller behöver du göra något för att skärmen ska vakna till liv?

Jag har haft detta problemet och det var grafikkretsen som var kaputt. Fick byta logikkort på garantin. Se här: http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/272437-blinkande-skaerm-pa-15-mbp.html

Ja, det verkar som att det är logikkort. Min skärm slocknar helt och tänds om inom 1-2 sekunder. Kollade även på video på youtube som ligger på Mac forum, men där är det väldigt snabba blink, min blir helt svart i någon sekund och sedan tänds igen av sig själv - jag rör inte en tangent.

Jag har garanti kvar på min - ska kontakta supporten i veckan.

1
Bevaka tråden