• Medlem
  • Östersund
  • 2010-03-24 19:29

Hejhej allihopa!

Behöver stor hjälp omgående!

Jag har i snart 2 år kört Log and Transfer från min HMC151'a till min mac(24"imac 3,06ghz 4gb ram) och vidare till extern hdd utan bekymmer.
Jag väljer då att inte döpa mina filer då jag soterar dem i mappar i FCP efter loggning. Och låter alltså filerna döpa sig själva i nummerordning från "clip #1" o.v.s. vilket fungerat utmärkt.

NU är det så att den på ungefär var tredje loggade fil hoppar tillbaka i nummerordningen, t.ex. att filerna skall heta 776, 777, 778 osv så tar 778 och istället döper sig till 348 och överskriver därmed en redan befintlig fil och hamnar tillochmed i den överskrivna filens mapp i FCP istället för utanför med de andra. JAG GÅR ALLTSÅ MISTE OM FILER och det skapa total o-ordning i mitt bibliotek!
Detta sker otroligt nog öven i själva datorn i projektets mapp i capture scratch....
Och NEJ det är inga befintligt "hål/luckor" i ordningen, utan jag går faktiskt miste om viktiga klipp.

Hur gör jag för att styra upp FCP till sitt gamla jag eller kan jag inte längre lita på att den behåller mina filer?

Tack tack tack och åter tusen tack för den som hjälper mig med detta!

Använder FCP 7.0.1.

MVH Tim