Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötsligt fel tid?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-22 12:59

Jag retar mig att jag inte tog en screenshot på felmeddelandet men jag blev så förvånad. Jag startade min MacBook Pro 13" nyss och när jag väl hade loggat in så möttes jag av en dialogruta som sa något i stil med att inställningen för datum och tid var satt till en dag innan 1 januari 2008 vilket kunde innebära att vissa program inte fungerade som de skulle.

Jag gick givetvis direkt in och ändrade datum, vilket iofs var satt till att ställas in automatiskt. En annan sak var att jag inte blev automatiskt ansluten till det trådlösa nät jag har satt upp på min Airport Extreme utan fick dels välja det manuellt och dessutom mata in nyckeln, en nyckel som ska vara sparad (?!).

Är detta inte oerhört märkligt? Har vi fler här som har råkat ut för samma sak?

Har hänt mig flera gånger med batterier som varit helt utdragna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-22 14:53
Ursprungligen av Capeman:

Har hänt mig flera gånger med batterier som varit helt utdragna.

Utdraget batteri, vad är det?

Jag antar att du menar ett helt urladdat batteri, dock var det inte fallet hos mig utan mitt var faktiskt helt fulladdat.

Märkligt?

Hehe, ja det kändes lite konstigt när jag skrev det. Jag menade helt urladdat.

Nja nä jag vet inte vad det kan ha berott på då. Här är i alla fall en forumartikel om fenomenet:

Your computer is set to a date before 2001 - MacFixIt Forums

Det kan bero på att klockbatteriet/Pram-batteriet är slut. Det är det som ger ström åt vissa minneskretsar som håller reda på datum och tid då din dator är avstängd.

Underligt, jag hade precis samma sak. Min nya mbp borde väl inte ha det problemet redan? Lösenordet för internet hade försvunnit också precis som mina lösenord i safari.

Den dök upp för mig efter att jag startat om eftersom chatroulette hade blivit helt sjukt segt. Det kanske är en annan fråga egentligen men cpu'n dras upp till 100% i chatroulette mot 15% igår? Sen en sådan dialog-ruta..?

1
Bevaka tråden