Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytt HD enligt IDGs guide....macen hitt int?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-21 17:38

Hej,
Jag följde IDGs instruktioner på hur man byter HD och stoppade tom in samma HD som i exemplet. När jag ska starta upp från installationsdvd MacOSX och kommer till välj målenhet hittar inte datorn någon. Vadan kan det bero på?
Det stod i IDGs guide att man efter bytet skulle stoppa in DVD med startprogram om formattera nya HD....är det någon annan skiva dom menar är OSX-installationsskivan? Jag har nämligen ingen annan!?!?!
/Mats

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-21 17:47

Ah...hittade det av en slump. Macen är klart förvirrande för en PC-nörd....

Ursprungligen av matknu:

Ah...hittade det av en slump. Macen är klart förvirrande för en PC-nörd....

Kunde ju vara kul för de som söker svar på samma fråga som du....att få höra vad lösningen var.

Jag förmodar att du menar att efter man valt språk så skall man hoppa upp i menyn och välja "skivverktyg" för att partitionera och formattera disken.

  • Oregistrerad
  • 2010-03-21 17:48

Ja, Skivverktyg borde dyka upp automatiskt tycker tom jag som inbiten mac/linux/windows/unix/solaris-nörd

  • Medlem
  • 2010-03-22 10:01

Fullödig installationsguide för OS X 10.5 (andra systemversioner installeras på liknande sätt) om nu fler råkar dyka in här och vill veta hur man gör:

Installing Mac OS X v10.5 Leopard - iFixit

Snyggt Giggs!

1
Bevaka tråden