Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-kommandon efter GPS/Gmaps-koordinater i iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-19 11:37

Hejsan hejsan!

Skissar för tillfället på en spännande lösning så man slipper trycka på knappen för att öppna garageporten

Jag vill helt enkelt tilldela mitt garage en koordinat med några meters radie som då telefonen/GPS:en reagerar på för att skicka en signal via Blåtand till garagemotorn. Sedan när man går ifrån med telefonen i fickan så ska självklart garaget också stänga sig

Själva utvecklingsfrågan är helt enkelt om det finns möjlighet till Blåtands-kommandon redan nu i iPhone/Android:s kartlösningar? Om inte, tror ni att det går att lösa med nån applikation (app)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-19 12:43

Zweden89,

Kolla in:

BlueGuard Free Entry®

Väl inkopplad till din garagedörr känner den av när din iPhone är i närheten och öppnar därmed dörren…

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-19 13:27

Verkligen en spännande produkt som jag ska titta närmare på.

Dock är jag fortfarande intresserad av en GPS till blåtands-lösning.

  • Medlem
  • 2010-03-19 13:45
Ursprungligen av zweden89:

Verkligen en spännande produkt som jag ska titta närmare på.

Dock är jag fortfarande intresserad av en GPS till blåtands-lösning.

Ett problem är att du måste ha applikationen igång hela tiden för att GPS:en ska fungera och leverera positioner. Det kan ju gå bra om du har en jailbreakad telefon men batterikonsumtionen kan ställa till det.

Ett annat är väl att BT-stödet i en icke jailbreakad telefon enbart fungerar för headsets.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-19 14:35
Ursprungligen av zweden89:

Dock är jag fortfarande intresserad av en GPS till blåtands-lösning.

Varför krångla till det med en GPS-lösning?

Du vill ju att garagedörren öppnas när du närmar dig garageporten……så låt en Bluetooth-mottagare detektera att din iPhone är i närheten och därmed öppnar din garageport!?

Titta även på någon "Home Automation"-lösning…där du med rätt hårdvara…och ev.programvara i iPhonen just kan fjärrstyra bl.a. garagedörren…

Finns även där lösningar/tilläggshårdvara som känner av att ex.v. din iPhone (med Bluetooth påslaget) är just i närheten och kan agera därefter…

Google är din vän,

- Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-19 13:53

Funkar det bara för headsets? Apple kan ibland vara TOTALT värdelösa! Har de snackat om att fixa det inom en snar framtid eller?

Ursprungligen av zweden89:

Har de snackat om att fixa det inom en snar framtid eller?

Nej, det har de inte gjort.

1
Bevaka tråden