Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort svart fyrkant?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-14 17:17

När jag rengjorde tangentbordet råkade jag ändra något (jag borde nog ha datorn avstängd nästa gång).

Det är nu svara fyrkanter runt saker ... just nu en svart ruta runt den röda "stäng ner fönstret"-cirkeln längst upp till vänster i firefox. när jag skriver i ett dokument är det svart ruta runt det. när jag är på skrivbordet är det svart ruta runt nån av mapparna som ligger där.

desutom står det under apple-menyn starta om två ggr efter varandra, stäng av två ggr, logga ut två ggr, osv.

vad har jag gjort? hur gör jag det ogjort?

tack!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2010-03-14 17:33

Låter som om du råkat aktiverat "VoiceOver" Ändra tillbaka med "Äppletangenten" och "F4"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-14 17:37
Ursprungligen av Marco:

Låter som om du råkat aktiverat "VoiceOver" Ändra tillbaka med "Äppletangenten" och "F4"

det kanske jag har gjort ja? ... men kommando + f4 gör ingenting alls hos mig ... ?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2010-03-14 17:38

Skrev fel F5 ska det vara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-14 17:42
Ursprungligen av Marco:

Skrev fel F5 ska det vara.

perfekt! tack så mycket ... var smått irriterande i längden ...

men jag ser att dubbelmenyerna fortfarande är kvar, vad kan det vara?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2010-03-14 17:51

Varsågod, vet att det är irriterande när jag själv råkat ut för det.

Ang. dubblemenyerna prova att aktivera Voiceover och avaktivera det igen med samma tangenter. Annars vet jag inte vad som kan var fel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-14 17:56
Ursprungligen av Marco:

Varsågod, vet att det är irriterande när jag själv råkat ut för det.

Ang. dubblemenyerna prova att aktivera Voiceover och avaktivera det igen med samma tangenter. Annars vet jag inte vad som kan var fel.

det funkade det med ... tackar!

Tänk vad man lär sig av att läsa det här forumet, jag hade ingen aning om att "voice over" ens fanns i OSet...

::dama

1
Bevaka tråden