Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac iPad-tävling: Hela bidragslistan!

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-04-18 01:20

ooh Jag ligger ganska bra till! Men Bowseer har gissat på samma tal som mig... men jag var juh först!
Har sett att det finns några som har samma tal, vill höra vad Björnström har att säga om detta.

Kan man inte plocka bort dom som inte haren chans att vinna dvs dom som redan passerats. Så blir det mer spännande att följa tråden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-18 10:43

Jag vet inte om man kan avregistrera sig Har jag tur så avregistrerar sig typ 300 personer så vinner jag Så kanske dumt att ta bort dem som har varit.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-04-18 22:50

Enligt mina kalkylationer så kommer biberg att vinna iPaden... Jag va så nära

Vi passerar nog 82.500 medlemmar idag och med 11 dagar kvar till 99mac fyller nio år och vi drar en vinnare.

Milstolpar
80.000: 18:e Februari
80.500: 2:a Mars
81.000: 13:e Mars
81.500: 29:e Mars
82.000: 11:e April
82.500: Runt den 23:e April (ännu ej uppnått)

Med tanke på tempot tidigare så verkar mitt bud på 83.000 rätt så ok

Jag vill göra ett tillägg. I tävlingsreglerna står det: "Den som gissar närmast får en 16GB iPad Wifi från AppleStore".

I händelse av att lanseringen av iPad Wifi i Sverige dröjer mer än några veckor från den 4:e Maj så har vi en importerad iPad som ligger på mitt bord och väntar. Så vinnaren kommer få en iPad oavsett hur Apple väljer att sätta lanseringen i Sverige

Hmm, enligt min kalkyl idag ligget Stile bäst till, att det kommer hamna på 82914 medlemmar... Men notera också att mitt bud ligger precis ovanför ovan nämnde medlem...

Det här börjar ju bli spännande!

82.711 medlemmar och 5.5 dag kvar!

Med cirka 40 nya medlemmar om dagen så ser det ut att hamna runt 82.920 medlemmar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-29 12:04
Ursprungligen av Björnström:

82.711 medlemmar och 5.5 dag kvar!

Med cirka 40 nya medlemmar om dagen så ser det ut att hamna runt 82.920 medlemmar.

Då var verkligen inte din "gissning" på 83000 så fel att ta rygg på

Lite tanke bakom den gissningen kan jag tänka mig.....

Synd att jag la mig lite för lågt, men vi får hoppas vi får en glad vinnare

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-02 22:43
Ursprungligen av Björnström:

82.711 medlemmar och 5.5 dag kvar!

Med cirka 40 nya medlemmar om dagen så ser det ut att hamna runt 82.920 medlemmar.

Då ligger ju jag med mina 82.903 riktigt bra till. Hoppas

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-03 08:49
Ursprungligen av gunek:

Då ligger ju jag med mina 82.903 riktigt bra till. Hoppas

Det ser bra ut för dig. Jag räknade med ett litet skutt när ipad släpps i andra länder. Men Apple sköt upp det.

Men kanske den nya jailbreaken spirit kommer att öka medlemmar med 650 då ligger jag bra till.

//Rob

Jag var visst lite för optimistisk med mina 83800...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-21 15:33

iPaden har landat - Den är mer än välkommen .

Fullt slagsmål mellan min son och mig om rättigheterna till den. Men ska sanningen fram så är det min dotter som smyger iväg med iPaden när det är försvunnen, och skuttar grodor i full fart (spel) .

Första intrycken en mycket behaglig skärm för mina smått åldrande ögon

iPaden är rapp och förvånansvärt pigg så Apple har gjort ett bra jobb vid val av processor.

Stort tack än en gång till Martin och hela 99mac gänget .

En utförligare utvärdering av iPaden kommer under helgen måste få ladda ner lite apps från Apple Store och få in rätta "känslan". Kanske ta en eller 2 groggar så man är på banan och fira lite

Senast redigerat 2010-05-22 08:47
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-21 15:36

Gissa vem som är "STJÄRNAN" i 99Mac. Gänget ?

iPaden lyser nästan upp hela rummet kontrasten är grym särskilt jämfört med gamlingarna i min samling.

Mina gamla trojänare står sig slätt i jämförelse. men dom hänger med så gott dom kan...

Ni får blunda med vänster öga när ni tittar på bilden så att "....." den svarta lille "...." inte förstör helhetsintrycket.

Ledsen för den extra reklamen som kom med. Kan tänka mig att nämnda bolag smilar brett om dom visste vad som försigår.. hehehehe...

Senast redigerat 2010-05-22 08:58

82.877 just nu och 26 timmar kvar. Lycka till allihopa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 19:08
Ursprungligen av Björnström:

82.877 just nu och 26 timmar kvar. Lycka till allihopa!

Jag blev just tjock idag ajajajajajajajajajajaj..........

Lycka till ni andra med chans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 19:23

Dessa ligger ohyggligt bra till enligt min kaffesump och mina fiskbenskonsultationer:

chris777 82925
simonmarkstrom 82930
Creutzer 82950
zazor 82950
mikaelf 82952

Ursprungligen av AxelM:

Dessa ligger ohyggligt bra till enligt min kaffesump och mina fiskbenskonsultationer:

chris777 82925
simonmarkstrom 82930
Creutzer 82950
zazor 82950
mikaelf 82952

Jag skulle faktiskt gissa att vi hamnar strax under chris777:s gissning så stile har en god chans tror jag! Spänning!

En fråga: Kan det inte vara idé att Björnström eller ngn 99-Mac-räv gömmer räknaren på 99mac? Alltså att man inte kan se hur många medlemmar det är sista dygnet, så segraren kommer som en överraskning OCH att man inte kan smussla med att anmäla en massa "låtsatsmedlemmar"?

Kan det inte finnas risk för det annars?

/Chris777

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 20:35

Tvärtom! Ut oc värva nya medlemmar nu!

Nu när det är 24 timmar kvar så tog jag bort räknaren - tror det är ett bra intitiativ!

Vi håller ett öga på medlemsregistreringarna och om det börjar bli onormala nivåer så kommer vi reagera på det.

Lycka till!!!

Thanks.

Det finns fortfarande lite hopp kvar att iPaden ska hamna i Örebro...

/Christian

Ursprungligen av blackheim:

Det är för sent att rösta. Konstigt att skicka ut ett nyhetsbrev om det dock... Försökte också gissa!

Trodde också att man kunde gissa. Nyhetsbrevet var nog allt lite missvisande.

Har nu raderat några inlägg med nya gissningar, som kom in efter gårdagens nyhetsbrev.

/Mod

Med tanke på hur många medlemmar vi är, och hur många som kommer till så är det ganska få som skriver. Toppen på ett isberg.

Alltid när jag snackar Mac med någon så rekommenderar jag 99.se. I förvånansvärt många tillfällen så är de redan medlemmar, men då jag frågar vad de heter så får jag svaret "Jag läser bara, skriver inget".

Ja, jag vinner ingen iPad, jag glömde att rösta...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Varför gissar ni ? Tävlingen är ju stängd...

Jag tror det är nyhetsbrevet som gick ut som var lite missledande, rubriken var "24 timmar kvar av 99mac tävlingen" och jag tror det tolkas som att man fortfarande får vara med och tävla.

Såg förresten att jag glömt att gissa själv när det begav sig, dessvärre. Jag hade väl varit diskvalificerad från att vinna priset, men det är ju äran man vill åt...

Ursprungligen av Adrian B:

Såg förresten att jag glömt att gissa själv när det begav sig, dessvärre. Jag hade väl varit diskvalificerad från att vinna priset, men det är ju äran man vill åt...

När min fru var liten var hennes far värd för en välgörenhetsgala av något slag och de hade något lotteri där första priset var en splitter ny minicross och det var han som drog lotterna ur hatten och han drog sin egen lott, men la den åt sidan och drog en ny.

Man kan nog gissa hur hon och hennes två brorsor reagerade när de fick reda på det...

Lite OT men kunde inte låta bli då det ändå är på ämnet lotteri/gissning...

LCR

Jag ber om ursäkt till dom som missförstod mitt nyhetsbrev. Här är den ursprungliga tråden:
http://www.99.se/nyheter-mac/275629-99mac-nar-80-000-medlemmar-vinn-ipad.html

24:e Februari stängde vi tråden för att deltaga i gissningarna!

Ursprungligen av Björnström:

24:e Februari stängde vi tråden för att deltaga i gissningarna!

8 mars var det väl?
24 februari var då man måste vara registrerad för att få gissa.

Bevaka tråden