Inbränningar i skärmen igen efter reparation!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min iMac i okt 2008. I juni 2009 skickade jag den på reparation för inbränningar i skärmen. Det va inte lite heller. Nu i December började det sakta komma tillbaks och nu i Mars är det som det va 2009 igen. Tyvärr har apple garantin tagit slut och jag fick bara 3 mån garanti hos dom som fixade datorn.

Inbränningarna ser mer ut som om det kommer inifrån datorn. Ser lite ut som datorchip m.m. och det är på samma ställe som förut. Ska man klaga på fabrikationsfel hos apple eller hur hade ni gjort?

Vore tacksam för svar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-11 15:32

är det du som har tagit upp datorn och tryckt kretskortet närmare panelen? Om inte så är det något som har hänt på fabriken och således ett fabrikationsfel...

Ursprungligen av atomlab:

är det du som har tagit upp datorn och tryckt kretskortet närmare panelen? Om inte så är det något som har hänt på fabriken och således ett fabrikationsfel...

Jag har inte pillat med någonting. Hur ser fabrikationsgarantin ut? Är den på 2 år eller hur funkar det dära?

Kan man kontakta apple utan att behöva ringa dom dyra support-samtalen för detta?

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-13 00:54

Köpte du datorn online?

Ursprungligen av ufred:

Köpte du datorn online?

Yes, från Apple Store.

Ursprungligen av Schisst:

Jag har inte pillat med någonting. Hur ser fabrikationsgarantin ut? Är den på 2 år eller hur funkar det dära?

Kan man kontakta apple utan att behöva ringa dom dyra support-samtalen för detta?

Du betlar bara om det är support som det gäller och dom löser det för dig. Annars betalar du ingenting.

Kontentan är: Har du inte skapat problemet själv och det inte är software så är det en reklamationssak.

Okej! Tack för svaren. Blir spännande och se vad dom säger.

1
Bevaka tråden