Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installera Win XP på extern Mac-disk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-10 15:42

jag har en extern disk som jag skulle vilja partionera och installera win xp på. går det? jag får inte upp disken i bootcamp, men det kanske går att komma runt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-11 12:50
Ursprungligen av garp:

jag har en extern disk som jag skulle vilja partionera och installera win xp på. går det? jag får inte upp disken i bootcamp, men det kanske går att komma runt?

Jag tror det är svårt att få Windows att boota från en USB-hårddisk.... för att inte tala om firewire.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-29 01:13
Ursprungligen av garp:

jag har en extern disk som jag skulle vilja partionera och installera win xp på. går det? jag får inte upp disken i bootcamp, men det kanske går att komma runt?

Hej,
Jag har hållit på att mecka med den här frågan själv.
Svaret är att det går att få windows att boota från en extern hårddisk via boot.ini och ändring av partition. - se min senare tråd med exempel. Men samtidigt hindrar bootcamp uppstarten.

Men jag har funnit att man också behöver vissa bootcampfiler som ligger i windows mappen. Förmodligen styrs bootcamps diskadresser, via init-filer i windowsmappen, och där går jag själv bet...

Jag tror att du måste formatera den externa hårddisken, via bootcamp för att lyckas. Annars kommer det att rasa när windows startar, när windows/bootcamp ska ladda en bootcamp - styrfil.

1
Bevaka tråden