Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med import av iPhoto-arkiv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker importera iPhoto-arkivet som ligger på min backupdisk men iphoto krånglar. Jag har försökt tre gånger med samma resultat:

iPhoto börjar importera arkivet men när det är ungefär en tredjedel kvar så tar det tvärstopp(ingen nedräkning o progressbar'en stannar) o det står bara o tuggar. När jag öppnar Force-Quit fönstret står det att iPhoto "stopped responding", så jag tvångsavslutar.

För varje gång jag gått genom denna procedur så har iPhoto angivit olika totaler för hur många bilder som arkivet innehåller. Första gången var det strax över 500, andra gången strax över 800 o tredjegången strax över 1100...

Arkivet på backupdisken är gjort i iPhoto8(iLife'08), jag försöker importera till iPhoto9(iLife'09).

När jag startat om iPhoto är fönstret tomt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-06 16:48
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag försöker importera iPhoto-arkivet som ligger på min backupdisk men iphoto krånglar. Jag har försökt tre gånger med samma resultat:

iPhoto börjar importera arkivet men när det är ungefär en tredjedel kvar så tar det tvärstopp(ingen nedräkning o progressbar'en stannar) o det står bara o tuggar. När jag öppnar Force-Quit fönstret står det att iPhoto "stopped responding", så jag tvångsavslutar.

För varje gång jag gått genom denna procedur så har iPhoto angivit olika totaler för hur många bilder som arkivet innehåller. Första gången var det strax över 500, andra gången strax över 800 o tredjegången strax över 1100...

Arkivet på backupdisken är gjort i iPhoto8(iLife'08), jag försöker importera till iPhoto9(iLife'09).

När jag startat om iPhoto är fönstret tomt.

Kan vara en trasig bildfil på din backup. Men eftersom du får olika antal varje gång kan det även vara en trasig backupdisk.
Låt den stå och tugga, strunta i att det står att iPhoto inte svarar. Vänta några timmar.... den kommer att försöka med de trasiga filerna/blocken, ge upp och fortsätta med nästa. Är det mycket trasigt kan det ta lång tid.

Gjorde som du sa och det funkade. Tyvärr fick jag inte med albumen eller eventsen utan bara alla bilder i en bunt så möjligen får jag hitta ett sätt att göra om det på rätt sätt. Tackar

Gjorde om det på ett sätt som inte står/rekomenderas i hjälp-filen. Jag kopierade in hela den ursprungliga iPhoto-filen(arkivet) och sedan startade jag om iPhoto som direkt hittade arkivet och talade om att det måste uppdateras för att funka med denna version av iPhoto. Nu har jag åter alla mina album och events :).

1
Bevaka tråden