Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låta OS X bo i extern disk ett halvår

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pengar pengar pengar. Avsaknaden av dem kan göra att man ibland måste göra något drastiskt, t.ex sälja det värdefullaste man har.
I mitt fall är det min älskade Macbook Alu och smått o gott som kommer att måsta byta ägare.
Något som jag svor att jag aldrig skulle göra när jag packade upp den ur lådan första gången...

Men innan jag annonserar ut den måste jag rädda "själen" så jag åtminstone kan återuppliva den i nästa mac jag köper, förhoppningsvis för sommarjobbspengar framåt hösten. Då vill jag såklart att jag bara ska kunna koppla in externa hårddisken och fylla macen med innehållet, så att det blir som om försäljningen aldrig ägt rum. (I.e allt är exakt likadant som det är nu, mappar, inställningar, filmer, bilder, etc, etc. Som det blir när man köper en ny mac och pluggar in sin gamla i den och för över.)

Men hur ska man spara det så man uppnår resultatet jag vill ha, tänker jag då.
Självklart är Time Machine det första jag kommer att tänka på, dock har aldrig jag eller nån i min närhet använt det.

Därför vänder jag mej hit, för att få det svart på vitt att det kommer att fungera, innan jag sätter planen i verket och sen blåser MB'n tom, bara för att upptäcka att det sket sej.

Tacksam för ett snabbt svar så jag snabbt kan lägga ut den på Sälj-delen här.

Klona disken med Carbon Copy Cloner.

1
Bevaka tråden