Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tv?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-03-02 20:46

Hejsan

Jag ska köpa mig en ny tv, pga separation.
Jag har en mac mini som mediastation men var inte nöjd med min senaste tv eftersom bilden blev beskuren. Upplösningen på datorn funkade inte bra tillsammans med tv;n.

Vad ska jag tänka på då jag nu ska köpa en ny tv?

Tar gärna emot tips från dig som har en bra tv med fullt fungerande mac mini-lösning.

/Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 00:33

Alla moderna TV apparater ska klara minin i 1080P. Kör en Sony, Sharp eller Samsung av egna erfarenheter. Sedan berättar du inte vilken budget du vill röra dig inom samt storlek på ytan.

Har en Samsung 50" plasma som jag är väldigt nöjd med. Kör en Mac mini från 2006 på den. Funkar klockrent via VGA men får overscanproblem via DVI-HDMI. Kunde inte heller med mina otränade ögon se just någon kvalitetsförsämring när jag bytte till VGA, så... Jag sparade ju en HDMI-ingång. Farsan har en Sharp 42" LCD med LED som har väldigt fina färger. Får nog hålla med 20hz här ovan angående märkena. Lite mer info om vad du hade tänkt dig vore fint.

Vill dessutom slå ett slag just för 1080p. Även om du inte köper en tillräckligt stor TV för att se kvalitetsskillnad mot 720p så är 1080p en mycket enklare upplösning att få datorn att lira med, pixelmappat.

1
Bevaka tråden