Bra pris på begagnad Macbook Pro 15"?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska sannolikt köpa en begagnad Macbook Pro 15".
Jag behöver dock få bekräftat huruvida prisnivån är vettig eller ej. Jag har inte så bra koll.
Jag har inget behov av en monstermaskin. Prestandan duger på denna datorn.

Den är i gott skick, batteriet i hyfsad kondition och specsen är:

Macbook Pro 15" (late 2006)
Processor: 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo
RAM: 2 Gb
Hårddisk: 120 Gb
VRAM: ATI Mobility Radeon X1600 128 Mb

Pris: 5500 kronor

Vettigt köp, bra köp eller NEJ? Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh
Johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 19:01

För mig skulle det hänga på batteriet. Är det helt slutkört så skulle jag försöka pruta ner datorn en femhundring. Annars så är det väl ok.

Jag har redan prutat ner datorn en tusenlapp. Bör jag pruta ytterligare en femhundring om batteriet är slutkört eller är det redan en okej prisnivå?

om jag inte ser fel på Mac2Sell - Guide to used Mac & iPod - Evaluation - Argus Mac, iPod, iPhone Occasion så är det ett bra pris

(Ser ut som om Mac2Sell - Guide to used Mac & iPod - Evaluation - Argus Mac, iPod, iPhone Occasion fått bort den hackade iframen som gav varningar tidigare)

Hur korrekta/trovärdiga är egentligen "Mac2Sell - Guide to used Mac & iPod - Evaluation - Argus Mac, iPod, iPhone Occasion" i sina bedömningar? Hade någon betalat över 7000 för denna datorn? Jaja... 5500 gäller och det blir nog ett köp ändå. Jag hoppas det blir bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 20:55

Vhs- dvd

Vem vet vad som behövs för att överföra inspelningar från VHS-band till DVD?

Vad krävs för att få VHS-kassetters innehåll till datorn? Vem säljer sådana tillbehör?

Svante Lindh
Mejladress: svante.lindh@2me.fi

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 21:56
Ursprungligen av 1919:

Vem vet vad som behövs för att överföra inspelningar från VHS-band till DVD?

Vad krävs för att få VHS-kassetters innehåll till datorn? Vem säljer sådana tillbehör?

Svante Lindh
Mejladress: svante.lindh@2me.fi

Skön kapning av tråden....

Usb-kablage & spelare säljs på diverse prylbutiker á la teknikmagasinet och liknande.

Detta var det första jag hittade:

Sökning på "vhs"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 20:53

superbra köp, en större HD och mer minne så är det en fantastisk dator för pengarna

• Medlem
  • 2010-03-09 18:33

Köp (hyr?) en DVD-inspelare och koppla VHS-ut till DVD-in. Det tar annars väldigt lång tid att digitalisera VHS till dator och sedan koda om det till MPEG2.

1
Bevaka tråden