iBook G3 - andrahandsvärde?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är intresserad av att sälja en iBook G3. Kanske främst till någon som skulle kunna behöva delarna. Tänkte kolla snabbt här om den skulle kunna ha ett andrahandsvärde.

Kort info: Kabeln från moderkort till bildskärm är skadad vilket gör att färgerna som visas på skärmen blir felaktiga. iBooken har CD-rom men saknar kort för trådlöst nätverk. För tillfället har jag Ubuntu installerat på den och datorn verkar fungera som den ska bortsett från problemet med skärmen. Batteriet fungerar också men jag är osäker på hur länge. Har också en strömkabel, skivor med OSX, fodral (notebook second skin) med mera.

En vit G3 alltså?

Det är ytterst lite värde i den, speciellt som den är defekt. En juste laddare är värd en slant, möjligen batteriet. Laddaren borde väl funka till iBook G4 och PBG4? Men sedan är det inte mycket mer att få ut är jag rädd.

Från 1 kr till 500 kr, för den som behöver reservdelar... prova Tradera med 1 kr utrop.

(Det går alltid att sälja en Mac, jag har aldrig slängt en Mac, inte ens de som varit trasiga.)

Kolla auktionerna

Kolla eBay och Tradera efter motsvarande dator så ser du "marknadspriset".

Jag har en iBook G3, dasslock som jag gärna säljer. Blir nog till att lägga ut på Tradera...

Mellan 500 och 1000 kronor går nog att få ut om man har en fungerande dator med lite tillbehör.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-11 10:19

Hur ligger det till med en svart Powerbook G3 i bra skick då?
Har en fullt fungerande G3 266MHz, 5GB HD, 386MB RAM, CD-spelare, bra batteri och laddare.
Inga originalskivor kvar till den tyvärr.

Ursprungligen av MagArne:

Hur ligger det till med en svart Powerbook G3 i bra skick då?
Har en fullt fungerande G3 266MHz, 5GB HD, 386MB RAM, CD-spelare, bra batteri och laddare.
Inga originalskivor kvar till den tyvärr.

Till rätt köpare - kanske ett par hundralappar.
Men är väl i princip inte värd någonting idag.

1
Bevaka tråden