Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam för Mac

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-24 00:52
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Det ska väl inte störa betalningarna?

Kan mycket väl bero på överbelastning hos PayPal om många nyttjar deras tjänster.

Jag blev tvungen att köpa spelet genom en kompis steam konto som en present... funkade helt okej. Är nåt fel på just min betalning...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-25 22:01
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Jag blev tvungen att köpa spelet genom en kompis steam konto som en present... funkade helt okej. Är nåt fel på just min betalning...

Jag har märkt att man inte kan köpa spel om man befinner sig utomlands. Steam klagar på att landet inte stämmer. Kan det vara det som är felet hos dig?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-26 17:21
Ursprungligen av Robo-X:

Jag har märkt att man inte kan köpa spel om man befinner sig utomlands. Steam klagar på att landet inte stämmer. Kan det vara det som är felet hos dig?

//Rob

Så är det. Man kan däremot lägga in en support ticket och förklara läget så fixar de det. Man får dock handla via webshoppen då istället för i Steam.

Ursprungligen av Robo-X:

Jag har märkt att man inte kan köpa spel om man befinner sig utomlands. Steam klagar på att landet inte stämmer. Kan det vara det som är felet hos dig?

//Rob

Sitter i sverige Problemet verkar nu vara löst.

Är det fler som har problem att ansluta till Steam för tillfället? Den 25 juni 2010 klockan 20.04.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-25 22:09
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Är det fler som har problem att ansluta till Steam för tillfället? Den 25 juni 2010 klockan 20.04.

För mig har det fungerat, har spelat sedan kl 19 svensk tid och fram till för 10 minuter sedan.

är det någon som kört source på mac mini? hur flyter det etc? jag har en config på core2duo 2,26mhz
2gb 1066 ram samt 9400 grafikkortet... någon med liknande config som testat hur det flyter?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-26 17:28
Ursprungligen av soulman79:

är det någon som kört source på mac mini? hur flyter det etc? jag har en config på core2duo 2,26mhz
2gb 1066 ram samt 9400 grafikkortet... någon med liknande config som testat hur det flyter?

Min Mini är en C2D 2.53 GHz med 4 GB RAM samt 9400M och på den flyter det på som smör.

Ursprungligen av Duke:

Min Mini är en C2D 2.53 GHz med 4 GB RAM samt 9400M och på den flyter det på som smör.

nice... håller på att installera / tanka det från steam det nu... 4,5gb stort...

Missa inte att Steam har sommarrea just nu!

Bland annat 33% rabatt på Valve Complete Pack: Save 33% on Valve Complete Pack on Steam

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-26 22:58
Ursprungligen av William WM:

33% rabatt på Valve Complete Pack: Save 33% on Valve Complete Pack on Steam

Riktigt bra pris. Synd bara att man har 7 av spelen på konsol, annars hade det nog blivit ett köp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 16:52
Ursprungligen av William WM:

Missa inte att Steam har sommarrea just nu!

Bland annat 33% rabatt på Valve Complete Pack: Save 33% on Valve Complete Pack on Steam

ja det där slog jag till på. Ska testa på macen och sen jämföra med nya jobbdatorn (lenovo) som kommer i morgon.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-27 00:15

L4D2 för bara 10€... tyvärr endast den mindre våldsamma versionen i alla fall i Tyskland.

//Rob

Vilket spel kommer den här veckan?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-30 00:52

Valve jobbade rätt hårt inför E3 (15-17 juni). Vet inte om de hann göra något den här veckan men jag hoppas fortfarande på L4D.

//Rob

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-06-30 00:54

Valve tipsar om gl_bufmode som ökar prestandan i alla Mac-spel beroende på datormodell.

Nu finns Day of defeat till mac!

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-08-02 20:36

Hej!
Idag när jag skulle spela TF2 och få fram servers fick jag ett meddelande där det stod följande
''Steam beta must be running to make use of find servers''. Men jag kör ju Steam när jag har öppnat spelet, så vad menar dom? Samma sak händer på CSS!

Köpte crysis warhead idag o upptäckte då att spelets angivna storlek är fel i butiken. Det står att man behöver 15GB utrymme på hårdisken men spelet var bara knappt 6GB.

Kör förresten Crysis i Bootcamp nu o den främsta skillnaden mot att köra i Parallels är förutom att det flyter bättre också att man får sådant som "regnbågsdimma" i vattenfall

  • Oregistrerad
  • 2010-08-03 19:17
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Köpte crysis warhead idag

Vad har det med Steam att göra?

Ursprungligen av studiox:

Vad har det med Steam att göra?

Inget alls kanske men jag köpte det på Steam o det är i Steam-butiken som storleken på spelet är felangiven. Trodde först att jag inte hade plats för spelet så jag tog bort något men sedan när jag laddade ner det så visade det sig, som jag sa ovan, att spelet bara tar upp drygt 6GB...

Senast redigerat 2010-08-03 20:35
  • Oregistrerad
  • 2010-08-03 21:33
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inget alls kanske men jag köpte det på Steam o det är i Steam-butiken som storleken på spelet är felangiven. Trodde först att jag inte hade plats för spelet så jag tog bort något men sedan när jag laddade ner det så visade det sig, som jag sa ovan, att spelet bara tar upp drygt 6GB...

Du måste ju först ladda ner spelet och installera. Då det installeras brukar det ju packas upp, dvs 6G måste du ju ha kvar + kanske 9G uppackat. Totalt 15G. Storleken efter det är installerat borde bli mer än 6G i vilket fall som helst, har du kollat det?

Ursprungligen av studiox:

Du måste ju först ladda ner spelet och installera. Då det installeras brukar det ju packas upp, dvs 6G måste du ju ha kvar + kanske 9G uppackat. Totalt 15G. Storleken efter det är installerat borde bli mer än 6G i vilket fall som helst, har du kollat det?

Installerad storlek är strax under 6GB. min Bootcamp partition är på 42GB, jo jag vet den blev lite liten, 21GB är ledigt. På partitionen finns Crysis o nu även Crysis warhead. Kommer inte ihåg storleken på Crysis men saken är att jag först tog bort GTA4 som tog upp just 15GB eftersom utrymmet annars inte hade räckt om C W också varit på 15GB.

Har inte spelat warhead än så jag vet inte om det är ngt mer som ska installeras. Återkommer, kör igång det på stubben o kollar.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-03 22:30

Kan det vara så att Crysis Warhead tar upp runt 15GB om inte Crysis är installerat? Eller är det två helt separata applikationer/spel? Eller återanvänds vissa delar så att säga, som en expansion.

Körde spelet o ingen mer installation behövdes. Crysis o Crysis warhead är två separata spel. Vad jag vet krävs det inte att man har det ena för att kunna spela det andra.

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-08-04 17:51

Hej!
Idag när jag skulle spela TF2 och få fram servers fick jag ett meddelande där det stod följande
''Steam beta must be running to make use of find servers''. Men jag kör ju Steam när jag har öppnat spelet, så vad menar dom? Samma sak händer på CSS!

ÄR DET NÅGON HÄR SOM VET HUR MAN KOMMER TILLRÄTTA MED PROBLEMET?????

Ursprungligen av floyd91:

ÄR DET NÅGON HÄR SOM VET HUR MAN KOMMER TILLRÄTTA MED PROBLEMET?????

Vi förstår att det var ett jobbigt problem, men du behöver inte skrika i tråden. Det gör ont i våra öron.

Skönt att det löste sig så snabbt!

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-08-04 18:37

Kom just en uppdatering från steam där problemet var åtgärdat!

När ska Valve släpa riktiga spel? Det verkar som om de bar släpper småspel just nu... Trist!

Bevaka tråden