Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam för Mac

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Drakfot:

Har inte hört något än, iof inte sett om det är något officiellt datum för tester osv heller.

Tror nog det redan är på gång. Såg den här videon på Joystick(Steam on Mac video leaked, looks like Steam on Windows -- Joystiq). Är iofs osäker på om det är äkta men om man bortser från den ihoptryckta bilden så...

Jag har iaf skapat mig ett Steam-konto så att jag kunde ladda hem Crysis o testa i Parallels - funkar hyfsat i medium...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-23 20:49

Det är igång men det är tyvärr bara betatestare som kan spela. Det ser likadant ut som den nya UI versionen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-23 20:30

Har fått ner OS X versionen av Steam nu men då jag inte blivit godkänd som betatestare än så går det inte o göra något. Får bara upp en ruta där det står att jag inte är godkänd när jag har loggat in.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-04-30 01:45

Valve Announces May 12th Debut for Steam on Mac OS X - Mac Rumors

yaay, hoppas de kan hålla det datumet bara

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-05-08 12:03

Det tog inte länge innan andra utvecklare började uttrycka sitt stöd för Mac. Nu ska det komma två nya spel från Tripwire Interactive. Ena är en skräck-shooter som ser väldigt snyggt ut men frågan är om den inte liknar Left 4 dead. Det andra är är krigsshooter vid namn Red Orchestra Ostfront 41-45. Jag gillar Killing Floor. IMG

Senast redigerat 2010-05-08 13:07
  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-09 12:17

kanske har läst dåligt, men kommer endast counter strike source och inte 1.6?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-05-10 22:45
Ursprungligen av alinder:

kanske har läst dåligt, men kommer endast counter strike source och inte 1.6?

Jag har också uppfattat det så och det är ju inte något bra. Counter strike Promod antar jag dock kommer fungera och det ska ju vara mer likt 1.6 så det är väl en liten tröst.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-11 15:20
Ursprungligen av gustavb:

Jag har också uppfattat det så och det är ju inte något bra. Counter strike Promod antar jag dock kommer fungera och det ska ju vara mer likt 1.6 så det är väl en liten tröst.

promod?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-05-11 18:10
Ursprungligen av alinder:

promod?

About | CSPromod kort sammanfattning så är det ett spel som är baserat på source men ska ha 1.6 andan.

Vad jag läst hittills så är det "bara" spelen baserade på Source som kommer att släppas på Mac- Steam. Gamla GoldSrc är ju tämligen övergiven av Valve, så det är tyvärr att vänta.

Undrar om man kan hoppas på snabbare nedladdning av spelen efter att Mac-användarna kommit med i leken(fler spleare = fler noder). Har ett Steamkonto som jag kör genom Parallels och fn tar det mellan 4 och 6 timmar att ladda ner ett spel på 15GB över en 5Mbit lina.

Eller är jag helt ute och cyklar nu? Kanske får lov att uppdatera mitt bredband till 10Mbit...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-11 18:54
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Undrar om man kan hoppas på snabbare nedladdning av spelen efter att Mac-användarna kommit med i leken(fler spleare = fler noder). Har ett Steamkonto som jag kör genom Parallels och fn tar det mellan 4 och 6 timmar att ladda ner ett spel på 15GB över en 5Mbit lina.

Eller är jag helt ute och cyklar nu? Kanske får lov att uppdatera mitt bredband till 10Mbit...

Jag tycker det låter som ganska så normal nedladdningshastighet för 5 Mbit.
Kan även ha fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-12 19:16

Anytime now!

Om det nu blir något alls...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-12 19:29
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Om det nu blir något alls...

Klockan är bara barnet på andra sidan Atlanten än.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-12 19:32

Mac klienten kan man ladda ner nu. Men det går fortfarande inte att logga in sig.

http://store.steampowered.com/public/client/steam.dmg

//Rob

Kan logga in nu och uppdatera klienten, men inga spel att köpa än...

Så här ser det ut när man ska installera spel man redan har köpt (via PC-versionen).

Är det bara jag som irriterar mig på att dock-ikonen är onödigt gigantisk?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Är det bara jag som irriterar mig på att dock-ikonen är onödigt gigantisk?

Den är mindre än för ikonen för DOSBox...

Jag tycker med att ikonen är lite överdrivet stor..

Lite intressant är att mitt exemplar av Team Fortress 2 inte dyker upp i någon lista i klienten, varken under "All games" eller under "Mac games", men väl finns med i min profil i Steam community. Hmm...

För er som vill premiär-/okynnesshoppa något i Steam kan jag tipsa om halva priset för Diabloklonen Torchlight: Torchlight on Steam

€ 7.99

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-13 00:47
Ursprungligen av William WM:

För er som vill premiär-/okynnesshoppa något i Steam kan jag tipsa om halva priset för Diabloklonen Torchlight: Torchlight on Steam

€ 7.99

Köpte både Torchlight samt Lucasarts adventure pack (fan av de klassiska äventyrsspelen från Lucasarts )

Hade nu steams servrar pallat trycket så hade jag laddat ned en massa spel

Nu går det prima att installera spel också (prima och prima, nedladdningshastigheten är väl sådär).

Lite OT kanske men jag köpte GTA IV igår för att spela i Parallels men det djä... spelet vill inte funka. Dyker fn efter en lösning i forumet.

...verkar som om Portal1 är gratis...

Fortfarande inget portal... VILL HA! Troligen så laddar väl alla ned det just nu=) laddar ned Torchlight i ca 1mb sek=)

Edit: Nu gick Portal med!! Har en liten fråga... Portal är ju gratis nu, Kommer det att kosta senare=?

Bevaka tråden