Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam för Mac

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Johan Kybjär:

När ska Valve släpa riktiga spel? Det verkar som om de bar släpper småspel just nu... Trist!

Man får hålla sig till Quake Live (ej Steam) tills det kommer något intressant

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-09 22:23

Valve tror inte vi kan förvänta oss så många nya spel under resten av året men de tror att 2011 kommer bli något av en renässans för Mac-spel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 17:26

Hejhej, bumpar tråden lite med ett problem som jag stött på i Steam. Jag kör såklart Mac,
skapade ett Steam-konto och köpte Counter Strike.. Det laddades ner.. Sen ser det ut så här..

Någon som vet vad de menar? När jag klickar "spela nu" så kommer felmeddelandet
"Counter-Strike finns inte i din nuvarande plattform" upp..

Veranda, köpte du Counterstrike eller counterstrike: source? Det är bara Source-versionen som är släppt till Mac i nuläget. På din skärmdump ser det ut som att du köpt vanliga versionen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 18:46
Ursprungligen av Laseranders:

Veranda, köpte du Counterstrike eller counterstrike: source? Det är bara Source-versionen som är släppt till Mac i nuläget. På din skärmdump ser det ut som att du köpt vanliga versionen

Hm, det står "Condition Zero 9,99 EUR" på kvittot som jag fick skickat till mailen..
I listan "alla spel" så har jag Counter-strike, Counter-strike condition zero samt Counter-strike condition zero deleted scenes..
Alla tre laddades ner när jag köpte Counter-strike.. Och alla tre visar samma felmeddelande, ".....finns inte i din nuvarande plattform"

EDIT: Oj, råkade läsa fel.. "Source" verkar inte vara den jag har.. Men jag gick in på Mac och sedan
sökte jag på Counter Strike... man tycker ju att det borde funka då..

Såg dock nu att det endast är en Windows-logga på det Counter strike som jag köpt... suuurt,
en mycket liten logga som man lätt missar.

Counter Strike Source har mac + windows loggor, så det verkar vara det som gäller, som du skrev Laseranders. Tack för hjälpen, ser ut som om jag kasta den första hundringen i sjön ^^

  • Oregistrerad
  • 2011-03-12 19:00

Eftersom du inte spelat spelat kan du säkert begära refund.

I teorin borde du, som studiox säger, kunna begära refund, men det beror väl på Valves policy och vilka lagar som gäller för nedladdat material. Borde bara vara för Valve att avregistrera spelet så du inte kan använda det och lägga tillbaks pengarna eller byta ut det mot CS:source, men annars kan du dels ge bort spelet till en annan steam-användare (tror jag) eller spela det när du sitter på PC. Annars får du betrakta det som lärpengar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 19:37

Jag mailade dom precis om detta, får se vad de säger.
Tack för all hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 22:34

Hej igen!

Nu har jag installerat CS för Mac.
Har två funderingar.

1. Hur ser jag vilket servernummer det är på servern när jag redan är inne och spelar på den? Något comando i consolen kanske?
2. Kan man "gömma" spelet? Alltså inte avsluta det, utan bara ha det i bakgrunden när man kollar något annat på datorn..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-12 23:02
Ursprungligen av Veranda:

Hej igen!

Nu har jag installerat CS för Mac.
Har två funderingar.

1. Hur ser jag vilket servernummer det är på servern när jag redan är inne och spelar på den? Något comando i consolen kanske?
2. Kan man "gömma" spelet? Alltså inte avsluta det, utan bara ha det i bakgrunden när man kollar något annat på datorn..

1. vet inte.
2. Du kan gömma spelet som man alltid gör på macen för att byta mellan program. Command+Tab. Du kan också gå in i steam menyn genom att trycka shift+tab.

//Rob

Bevaka tråden