Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Infoga sida i Indesign och få tre sidor på ett uppslag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i Indesign tidigare hittat - men nu kan jag inte hitta det igen- var jag kan infoga en sida bredvid t ex ett redan existerande uppslag.
Eller om jag vill göra ett bokomslag ocg inte vet hur mycket inlagan bygger till en början. Då kan jag göra första och sista sidan klar och kan sedan anpassa bredden i ryggen, när jag vet bokens omfång.
Kan du hjälpa mig?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-02-26 11:11

Moderator! Hjälp och bryt ut i egen, ny tråd.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-26 11:33

Fixat

När det dyker upp en sån där layout så har jag hunnit glömma hur man gör sen sist. Jag har för mig att hjälpen i InDesign brukar ha svaret.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-26 15:00

Ur hjälpen för InDesign:
Så här lägger du till befintliga sidor till befintliga uppslag:

Om du vill lägga till en befintlig sida till ett uppslag aktiverar du uppslaget och väljer Håll samman uppslag på palettmenyn Sidor.
I paletten Sidor drar du en sidikon till uppslagsikonerna. Ett lodrätt svart streck visas. Dra tills strecket rör vid en sida eller syns mellan två sidor. Om du vill flytta ett helt uppslag drar du i dess sidnummer.

Lägga till en sida i ett uppslag med hjälp av paletten Sidor
Obs! Du kan ha upp till tio sidor i ett uppslag. När du nått den gränsen visas inte det svarta strecket.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-26 15:07

Bifogar bild ur hjälpen:

1
Bevaka tråden