Datorval för Adobe CS 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa in nya maskiner åt våra redigerare (layoutare/grafiker) som uteslutande använder Adobe CS4.

Duger de nuvarande iMacarna bra, eller måste man (som tidigare) köpa en workstation (Mac Pro). Det känns ganska overkill med en Mac Pro, de får ju heller inte så mycket bättre resultat i t.ex. GeekBench (i alla fall inte per krona).

Vad har ni för erfarenheter?

Detta är ingen mjukvaru-fråga. Flyttar tråden till "Köpa Mac & köptips".

/Mod

Är det nyare iMacar så duger de gott och väl. Mac Pro är lite överkurs om de inte ska hålla på med riktigt, riktigt stora bildfiler, video eller 3D.
Storleken på bildskärmen däremot är viktig. När det gäller iMac är 24 eller 27-tummarna något att kika på, om det inte är de ni redan har. Inom grafisk produktion kan man aldrig ha tillräckligt med arbetsyta.

Och glöm inte ram-minne. Gärna 4 GB, eller mer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 11:30

uppsättning med 27" imacs är precis vad du är ute efter. allt handlar om budget men jag kör allt arbete på en maxad 27" i7 och är mer än nöjd. har tidigare kört på en mac pro men bytte till en 24" imac och sedan köpte jag 27"an direkt när den kom! har nog aldrig varit så nöjd med en dator tidigare!

Tack för synpunkterna så här långt.

De har redan 24"-skärmar som fungerar fint (och såklart måste omkalibreras med de nya maskinerna).

1
Bevaka tråden