Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns Meebo som iPhone-app

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[quote="iPhone24]När Apple presenterade iPhone OS 3.0 i mars förra året var Meebo, en av alla tjänster för att samla chattnätverk, närvarande och visade upp sin app. Sen var det tyst. Tills idag.

Plötsligt kändes den största konkurrenten i gratissegmentet, eBuddy, iskall i jämförelse. Meebo tar oss snåljåpar med storm, genom att göra ett helt otroligt program.

Det ser lite annorlunda ut än vad det gjorde för ett år sedan, men principen är densamma.

Precis som konkurrenten kräver Meebo ett konto hos den egna tjänsten, något som dock går fort att skapa. Med det kan du samla alla dina chattnätverk, och på så sätt logga in på både MSN, AIM, Google Talk, Facebook, ICQ och Yahoo samtidigt.

Sammanlagt 66 chattnätverk går att ansluta till med programmet.

Att chatta med programmet går snabbt, smidigt och stabilt. När du inte har det igång levererar det meddelanden med Push-notiser, så att du aldrig missar något.

Något som får mig direkt kär i programmet är hur otroligt snabbt det är. Borta är dålig responstid och långa laddtider. Att programmet sedan ser väldigt bra ut är inget minus.

Det tog ett år. Ett år är lång tid, men Meebo har verkligen levererat, och levererat ordentligt, så de är ursäktade. Hämta Meebo gratis i App Store.[/quote]

Meebo når App Store – ett år efter uppvisning | iPhone 24

Jag har testat Meebo för iPhone i en timme nu och jag som har väntat efter det här programmet ända sedan presentationen för nästan ett år sedan kan bara säga att det verkligen var värt väntan! Det är såhär som det ska göras - en kanon-app helt enkelt. Och att det är så himla snyggt är ju inte direkt negativt heller.

eBuddy som jag använde i väntan på Meebo är nu ett minne blott.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-21 02:22

Vackert, synd att man inte kan byta alias i t.ex. msn i appen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-21 10:00

Jag saknar att man inte kan byta alias som Zappee.

Sen så undrar jag hur länge man är "online" med push? I t.ex. IM+ så kan man ju själv ställa in det.

Nä ett snabbt och cleant program om än lite tomt med inställningar och möjligheter..

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-02-21 14:30

värt att testa,
men är ganska inne på att köra på varje prgrams egna app.. (de som finns)

1
Bevaka tråden