Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini G4 startar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gagnef
  • 2010-02-20 14:40

Jag har en mac Mini G4 inköpt 2006. Är det någon som kan tala om vad det är för problem med den, den startar men slår ifrån strömmen efter mellan 1/2-2 minuter. Har försökt att starta den från DiskWarrior , från annan hårddisk och startat om den med skift nere m.m. Provat med allt jag kan men det blir samma sak. Jag har t.o.m. kollat batteriet. Är den helt slut eller är det nått jag inte tänkt på.

Kulla

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-20 16:10

Har du möjlighet att prova med en annan nätadapter?

Eventuellt har du någon ÅF i närheten som eventuellt kan ha en liggandes? Flörta med att du köper en direkt om det är det som krånglar men dom kostar nog skjortan dom där rackarna.

Någon som vet om det är samma som Intel?

Nätadapter för Intel-mini kostar ju 550 kr, men de är 110 Watt medan G4-mini hade nätadapter för 85 Watt.

Jag skulle gissa på att det funkar att använda en Intel-AC till en G4. Men kolla innan du prövar!!! Se till att spänning och ström är samma.

  • Medlem
  • Gagnef
  • 2010-02-21 08:18

Tror inte det är nätadaptern då den startar men sen lägger av.

Kulla

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-02-21 09:10

En del nätadaptrar som är trasiga kan bete sig så. De klarar inte att hålla spänningen under en längre tid.

Men testa med en annan nätdel innan du avskriver nätdelen som felkälla. Har du samma problem med annan nätdel så kan du utesluta nätdelen som felkälla.

  • Medlem
  • Gagnef
  • 2010-02-21 10:38

tack ska prova med det om jag får tag i en

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-21 11:29
Ursprungligen av Kulla:

tack ska prova med det om jag får tag i en

laddare till mini mac på Tradera. Övrigt | Tillbehör | Apple | Datorer &

Kan i och för sig vara en 110 watts intel laddare. Men jag har kört en sån till min gamla G4 a och det funkade.

Men jag garanterar ingenting.

1
Bevaka tråden