Ny Mini låter som en slagborrmaskin

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Mini som kan vara ca 4 månader gammal och DVD'n låter var och varannan gång som en slagborrmaskin.
Ni som sysslat med PC vet hur det ofta låter i DVD'n när man har resonanser i lådan, så låter det här. Dock inte varje gång man läser en skiva men nästan.

Är det något man får leva med, kan man fixa det själv eller ska jag behöva trixa med reklamationer och elände?

Leva med eller försöka få fixat på garanti. Öppnar du Minin på egen hand så tror jag garantin ryker, tyvärr.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-21 06:10

Så låter min G4 från 2005 men även min iMac från 2007... Det är vid vissa varvtal det blir en otrolig vibration i skivan! ... Vet inte om jag bara haft otur med just dom två maskinerna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-22 22:32

Funderat nåt på om det är skivorna du stoppar i som är skeva eller!?

Nja, det tror jag inte.
Lägger in mina cd-skivor i iTunes nämligen (många) och det är både helt nya som gamla skivor som låter - eller för den delen är helt knäpptysta.

Det är läsaren det är fel på. Min (Mini 1.5Ghz G4) uppför sig likadant. Jag hade upp den och kollade, och det är delen som håller fast skivan som krånglar. När den åker upp för att trycka fast skivan är det bara två av de tre "hullingarna" som nyper fast vilket resulterar i att skivan hamnar snett = vibrationer. Min Mini hade dessutom problem att få loss skivan.

1
Bevaka tråden