Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miljövänligt fodral till iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En gäng Irländare noterade att ett normalt silikonfodral till iPhone kan ta upp till 50 år att brytas ner av naturen. Och vips så var idén till iPhonefodralet Leaf skapad och nu tillverkas alltså fodralet på ett annorlunda sätt där en särskild organisk kemikalie vid namn Eco-Pure injiceras i fodralet så mikroberna lockas upp till ytan där de koloniserar och börjar smälta och bryta ner plasten.

Leaf kommer att kosta 249 kronor stycket och kommer att kunna köpas via Webbhallen, Kullander, inLife och Macsupport.

Så den börjar brytas ned så fort den tillverkats? Oerhört smart produkt, du vet att dina kunder måste köpa en ny varje år! Briljant!

Ursprungligen av William WM:

Så den börjar brytas ned så fort den tillverkats? Oerhört smart produkt, du vet att dina kunder måste köpa en ny varje år! Briljant!

hahaha.. fantastisk produkt!

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-02-17 13:08
Ursprungligen av William WM:

Så den börjar brytas ned så fort den tillverkats? Oerhört smart produkt, du vet att dina kunder måste köpa en ny varje år! Briljant!

Att döma av press-releasen börjar fodralet endast brytas ner när den kommer i kontakt med dom organismer som finns på soptippar.

  • Medlem
  • 2010-02-17 13:31

Äckligt "klimathotsknep" för att tjäna pengar.
Vem slänger sitt iPhoneskal i naturen?
Mitt nuvarande fodral i akryl bryts ned på en sekund i högdalsverket och blir
välbehövlig fjärrvärme.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-17 15:27

Det är intressant med möjligheterna till nedbrytningsprocesser av olika material. På sikt kommer de säkerligen att utgöra kärnmaterial i åtskilliga produkter. Men faktum kvarstår:

Jag har fortfarande kvar min gamla Commodore 64, med bandstation och allt. På min nittioårsdag skall jag plocka fram den och spela Blue Max igen. Trist om alla Phånar är borta den dagen.

De nya sintringsmetoderna revolutionerar i dagsläget bara modellframställning. Min tro är att vi i vår livstid kommer att få se mycket avancerade sintringsmaskiner, som på nanonivå kan bygga maskinell utrustning. Tänk dig motsvarande en mikrovågsugn. Du laddar ner en ritning till din nya telefon, slänger in den gamla (som mals ned till partiklar) och blir råvara för den nya som sintras upp, lager för lager.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-18 08:52

Vilken skräpprodukt!

Varför skulle jag köpa något som på ett antal år har förintat sig självt? Vart tog beständighet vägen? Trodde att vi var på väg bort från slit och slängsamhället. Och soptippar, finns det verkligen sådana fortfarande i europa?

Nej, detta var nog det sämsta jag hört och sett på länge, snacka om att slå mynt av något som vi inte ens vet om det är verkligt (klimathotet).

  • Medlem
  • Lerum
  • 2010-08-17 21:19

Jag har köpte Leaf och är väldigt nöjd!

1
Bevaka tråden