Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för att återskapa formaterad hårddisk

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde en klassiker. Gjorde en erase på fel partition. Det var den enkla erase så det ska gå att återskapa den. Det var en fat 32 som jag gjorde om till Mac os Extended J.

Har ni något program att rekommendera för återskapning i OSX ?

DiskWarrior använde jag sist jag hade ett sådant problem, men det var länge sedan.

Det fungerade mycket bra att återskapa med.

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 08:58
Ursprungligen av LCR:

DiskWarrior använde jag sist jag hade ett sådant problem, men det var länge sedan.

Det fungerade mycket bra att återskapa med.

LCR

Det finns ingen återskapningsfunktion av formaterade diskar el partioner i Diskwarrior. Data Rescue II fungerar sådär med att ta tillbaka filer från formaterade diskar el partioner. Egentligen alla program gör det när det kommer till mac, man kan få tillbaka datan men inte filnamnet eller filändelsen vilket gör det lite jobbigt.

Data Rescue II är också bra.

ok tack.
Någon som har hört om Stellar Phoenix Macintosh Data Recovery Software 4.0 ?
verkar bra.

Någon (var det du Acke?) rekomenderade Data Recovery Sweden - rädda data återställer Raid krasch hårddisk recovery

Mycket shysst kille, Mark, han fixar det mesta av sådant här.

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 11:54
Ursprungligen av LCR:

Någon (var det du Acke?) rekomenderade Data Recovery Sweden - rädda data återställer Raid krasch hårddisk recovery

Mycket shysst kille, Mark, han fixar det mesta av sådant här.

LCR

Japp det var jag, trevlig kille.
Men jag undrar om han kommer kunna återställa filerna med namn när partionen är formaterad.

Ursprungligen av acke:

Japp det var jag, trevlig kille.
Men jag undrar om han kommer kunna återställa filerna med namn när partionen är formaterad.

Det beror väl lite på hur den formaterades. Om det var en vanlig quick format så ska det inte vara några större problem (för den som vet vad han/hon gör) men om man formaterat genom att skriva över allt så är det kört.

När jag använde DiskTools så var den pre-OS X och då var det filer jag slängt inte en disk jag formaterat.

När jag formaterar en disk så har jag en rutin jag går genom för att säkerställa att det verkligen är just DEN jag vill formatera. Har sparat många tårar!

LCR

håller på för fullt nu. Använder Stellar Phoenix Macintosh Data Recovery Software 4.0. Verkar fungera bra. Jag gjorde bara en snabbformatering så det verkar lösa sig. men man kommer få byta en massa namn ser jag.Känns dock som jag hade mer på hd än vad den återställer.

Har du köpt den eller bara laddat hem demon ?

Free Download offers free evaluation of the software & preview all the lost files and folder that can be recovered by the software.

LCR

Se det här som att du lär dig något, annars blir man så himla trött.

Min mentor inom allt IT sa när jag var i tonåren "Mängden datavana står i rak proportion till mängden förstörda data."

1
Bevaka tråden