Alternativa billigare sladdar till Apple produkter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 20:33

Hej!

Jag tycker att alla sladdar till produkter från Apple är onödigt dyra och jag är just nu ute efter att köpa en mini-display till DVI sladd samt en extra strömsladd till min MacBook Pro. Om jag ska köpa dessa två sladdar på Apple Store så går det på över 1100 kr.

Vad jag undrar är om någon känner till alternativa tillverkare/affärer där man kan köpa billigare varianter av dessa sladdar men som är kompatibla till dessa produkter?

//Erik

• Medlem
  • Nacka
  • 2010-02-16 20:36

Skrufve skrev väl om sådana på sin blogg för ett tag sedan, om jag inte minns fel – eller om det bara var iPhonesladdar, men de var alla inköpta på Internet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-16 21:04
Ursprungligen av Hampie:

Skrufve skrev väl om sådana på sin blogg för ett tag sedan, om jag inte minns fel – eller om det bara var iPhonesladdar, men de var alla inköpta på Internet.

Tack för ditt snabba svar! Har nu beställt usb sladd till iPhone samt mini-display

Men fortfarande letar jag efter en kopia av 85W MagSafe adaptern till MacBook Pro. Någon som vet var man kan få tag i en sådan?

Ursprungligen av Tolvan:

Tack för ditt snabba svar! Har nu beställt usb sladd till iPhone samt mini-display

Men fortfarande letar jag efter en kopia av 85W MagSafe adaptern till MacBook Pro. Någon som vet var man kan få tag i en sådan?

Magsafe-kontakten är patentad HÅRT av Apple, där kan du få svårt att hitta ngn kopia.
Jag skulle inte vilja köra en kopia här heller, det är mycket spänning och stor strömstyrka. Går ngt fel brinner huset ner.

Hört på omvägar att MacForum i GBG tar in "poweradapters" som är pirat.
Vad det innebär vet jag inte, om det är för ipods only eller ... ring och kolla.

En kompis har köpt en laddare från den här säljaren på eBay och han har inte haft något problem med den än iallafall.

eBay Seller: skylight hk: magsafe, Computers Networking items on eBay.com

1
Bevaka tråden