Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard + Android Tunes Remote

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena ny här

Köpte en ny Imac i dagarna och är grymt nöjd med den.
Men har stött på ett problem, har en Android lur med "Tunes Remote" för att styra iTunes över nätverket med mobilen.

Men jag har ett problem! Jag kan inte para ihop den med min dator, i den lilla hjälpen som fanns till denna appen så står det att port 3689 skulle behöva öppnas i brandväggen ifall det inte går att ansluta.

Hur öppnar man denna i OSX? Körde windows förut så jag vet inte riktigt hur man gör något i OSX över huvud taget.......

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-14 08:44
Ursprungligen av Carpe_Me:

Tjena ny här

Köpte en ny Imac i dagarna och är grymt nöjd med den.
Men har stött på ett problem, har en Android lur med "Tunes Remote" för att styra iTunes över nätverket med mobilen.

Men jag har ett problem! Jag kan inte para ihop den med min dator, i den lilla hjälpen som fanns till denna appen så står det att port 3689 skulle behöva öppnas i brandväggen ifall det inte går att ansluta.

Hur öppnar man denna i OSX? Körde windows förut så jag vet inte riktigt hur man gör något i OSX över huvud taget.......

Under Äpplet, Systeminställningar, Säkerhet hittar du brandvägg. Den är avslagen som default, så har du inte slagit på den borde det vara något annat problem.

Tjena och tack för svaret.

Hittade problemet, mitt wifi i telefonen har lagt av troligen har den väll tappats en gång för mycket.

Men tack ändå! Brandväggen var som sagt avslagen men är numera på!

1
Bevaka tråden