Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten solskenshistoria

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-02-12 18:09

Lördag morgon: Min fru slår förväntansfullt på sin MacBook Pro 2007 års modell. Inget händer. Ett susande hörs från hårddisken, det är allt. Hon kastar sig över telefonen och meddelar mig, just då 13 mil bort, och frågar desperat (Snooden och patiensen har redan väntat för länge) vad hon kan göra. Jag ger tips via telefonen som inte fungerar. Kommer hem på söndag och kan konstatera att det är precis lika dött på skärmen som hon beskrev dagen innan.
Jag drar mig till minnes problemen med grafikkortet Geoforce 8600 GT och kollar på nätet. Jo, där har vi en huvudmisstänkt. Ett telsamtal till Apple på måndag med besked att återkomma senare på kvällen med serienumret som jag inte har med mig till arbetet. Ringer även Techno IT i Umeå som säger att jag inte behöver kontakta Apple utan bara lämna in datorn till dem.
Lämnar in datorn på tisdag. Tisdag eftermiddag får jag ett mail från Techno IT som meddelar att det är ett garantiärende, det faller under den förlängda treåriga garantin. På onsdag händer ingenting. Torsdag vid lunch får jag ett SMS att datorn är klar att hämta.

Detta kallar jag bra och snabbt jobbat. Två dygn för att få logikkortet bytt och en harmonisk fru - bättre det än frun bytt och ett harmoniskt logikkort

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-12 18:22

Skönt att få tillbaka datorn så snabbt, man blir ju liksom abstinens om man blir mac-lös. Skönt också att din fru kan få bli harmonisk nu när det är helg och allt

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-12 19:47

BG kan han

  • Medlem
  • 2010-02-12 20:21
Ursprungligen av MatsOlov:

BG kan han

Jo, och snabb e han! Det var lite extra kul för mig eftersom jag inte hade en aning om att Techno IT fanns. Tidigare, för många år sen, utnyttjade jag UMDAC i ett reparationsärende. Sen dess har mina Macar hållit och puttrat på. Det har blivit några genom åren.

Techno IT är kanonduktiga! Synd bara att inte alla vet att dom finns i Umeå....

Ursprungligen av hazze_karlsson:

Techno IT är kanonduktiga! Synd bara att inte alla vet att dom finns i Umeå....

Möjligt, men de behöver verkligen fila på sin site på internet...
Alla underavdelningar "Om oss" etc är helt tomma.

Intrycket av en snygg, fungerande, fylld site är; "Åh ett sunt teknikföretag!" .

En Website där inget är ifylld, ingen bryr sig om "Hitta till oss" , "kontakta oss" osv
är ; Jasså, enskild garagefirma...vågar man lämna in här...?

Såvida inte websiten kom upp i förrgår så får de skärpa till sig.

Kontakta oss

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-17 11:11

Kul att höra att det gick så snabbt för dig
Upplevde själv samma smidighet när jag råkade ut för samma sak. Tog c:a 2 dagar så fick man ett telefonsamtal från Machuset (Borås) att det bara var att hämta ut datorn hos teknikerna (inte samma ställe som butiken ligger) så jag kunde få den snabbare eftersom de slapp skicka den till butiken innan utlämning.

Kan bara hålla med, all heder åt BG och Techno IT.

1
Bevaka tråden