Spåra försändelser?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-10 21:17

Hej!

Hur kan jag spåra försändelser som är skickade med "Postal"?

Det står att det är skickat men jag kan inte följa upp det någonstans.

När jag beställde dator tidigare fick jag en länk.

Kan nämnas att jag bara beställt en mus.

//Csoft

Gäller det Applestore så är det UPS.
Sök lite på UPS så ser du att det inte spelar någon roll att du sitter och spårar framkdokumenten...
Det är inte godset du spårar utan dokumenten.

Så datorn på UPS säger att din mus är i DARMSTADT och så knackar det på dörren.

Zen! Den kommer när den är mogen för att komma till dig.

Annars kan ju Postal betyda vad som helst.
Vet du inte vilket bolag den gått med?

Jag skulle tro att Postal betyder att den kommer på posten.

Alltså inte UPS eller liknande.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-10 23:07

Nej jag valde Postal (Tyckte det lät bra, fri frakt och allt).

Jag har fått numret på följesedeln men inget kolli-id. Tänkte om dom använde något speciellt bolag. Står att det är skickat från Irland så jag försökte söka med numret där men det gjorde ingen nytta.

Ett kolli-id borde man iaf få tycker jag.

Ja UPS har väll aldrig varit några höjdare (fungerar väll bara i USA!) Tog lång tid innan dom körde ut min iMac vill jag minnas!

Du brukar inte få kolli-id på posten. En mus kan gå som brev, alltså inte som paket. Även om den kommer i en bruk låda.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du brukar inte få kolli-id på posten. En mus kan gå som brev, alltså inte som paket. Även om den kommer i en bruk låda.

Allt som skickas som paket eller rekommenderat brev har ett spårningsnummer/kollinummer som kunden kan få tag i.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-10 23:13

Jag har då alltid fått kolli-id på alla postförsändelser jag fått / skickat (utom brev)

Skall beställa från Dustin istället för applestore hädanefter. Då har man iaf grejorna dagen efter.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-26 19:00

Sitter i samma sits. Jag har beställt ett batteri som är skickat "Postal". Beräknad leverans: 21 Jan, 2011 - 25 Jan, 2011 enligt Apple. I dag är det det Jan 26 och fortfarande inget batteri. Hur spårar jag paketet eller skall jag ta kontakt med Apple?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-26 19:43

Följande nummer har jag fått från Apple:

Fakturanummer
Beställningsnummer
Momsnummer
Kundnummer

Men vem är det skickat med? Det enda jag kan få reda på via Apple Store är att paketet är skickat men inte med vem.

Har för mig "Postal" är teknisk term för "Bolag vi har avtal med men som har taskig IT-verksamhet".
Den går alltså utan pactrack etc en bit ....

För en del är väl "postal" ett spel där man går omkring och bara skjuter ihjäl folk !

Så om det står att beställningen är i Warzawa, t.ex., så behöver inte detta betyda att det är just datorn utan bara UPS-formulär eller något sådant? Kan den komma närsomhelst under veckan trots att det står den 7/2 som lev.datum?

1
Bevaka tråden