Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få bort bilder från en kontakt i adressboken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På något sätt har en handfull av mina kontakter i adressboken blivit tilldelade bilder som inte har ett dugg med dem att göra. Gissar att någon forntida synkronisering mellan mina Facebook-kontakter och mina Google-kontakter har med saken att göra, för i varje kontakt som har fått en felaktig bild finns även en lika felaktig länk till en Facebook-profil i fältet för hemsida. Problemet är att jag inte kan radera bilden. Jag har markerat och tryckt på delete, dragit ur bilden ur kortet och högerklickat på den utan framgång. Enda sättet verkar vara att ersätta bilden, men jag har inga bilder att ersätta med. Någon vet om det finns ett listigt sätt att få bort bilderna? Det rör sig om hundratalet kontakter så det gör inget om lösningen är busenkel.

i menyn Card > clear custom image. Fungerar det?

Nix, det alternativet är gråtonat.

Kan förresten påpeka att kontakterna synkas mot en exchange-server.

Då är det nog där du ska söka lösningen..

Jag blir inte riktigt klok på detta. Jag loggar in på min Exchane OWA, men där visas inte bilder eller något. Jag kan radera bilden lokalt på min iPhone, men det enda sättet jag kan påverka bilden i adressboken på datorn är att byta ut bilden på iPhonen eller datorn. Skumt.

1
Bevaka tråden