iMac 27" Core i7 tillgänglighet?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 10:32

Har svårt att vänta två veckor på leverans av en iMac 27" Core i7 modellen, är det någon som har tips på butik som har den inne för direkt leverans i Stockholm?

Har en beställning inne på Dustin för tillfället som fram till igår sa 11feb som leverans och nu 24feb..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 10:41

det ryktas om produktionsstopp om det är så får du nog vänta en stund på den.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-10 11:24

Min blev just framflyttad för fjärde gången. Apple borde verkligen gå ut med någon form av info om vad som egentligen händer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 12:27
Ursprungligen av rhesus:

Min blev just framflyttad för fjärde gången. Apple borde verkligen gå ut med någon form av info om vad som egentligen händer.

Min första fick jag efter 2 veckor. Den hade fel på sig så jag skickade in den. Andra kom efter en månad. Det var första vändan då de sa att de inte skulle leverera på ett tag pga produktionsstopp.. men jag fick ändå datorn 2 veckor efter jag beställt den nya. Mystiskt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 14:48

Låter ju inte jättelovande men såg någon artikel i går, i WSJ tror jag, om att Apple hade uttalat sig om att det inte är något produktionsstopp nu utan bara stor efterfrågan..

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-15 10:50

Planerad leveransdatum är nu framflyttat till 9/3 dvs över 10 veckors leveranstid om den nu dyker upp då. Jag har kollat på prisjakt osv men de finns verkigen inte hemma någonstans. "Stor efterfrågan" var det eller? Jag skulle inte lita på det för 5 öre.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-02-15 11:49
Ursprungligen av rhesus:

Planerad leveransdatum är nu framflyttat till 9/3 dvs över 10 veckors leveranstid om den nu dyker upp då.

Ajdå... då är det alltså fortfarande 2009? Jag som kunde svära på att vi hade kommit in på det nya året.

Problemet är ju naturligtvis alla utbyten som de måste göra. Känns inte helt stabilt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-15 11:58
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ajdå... då är det alltså fortfarande 2009? Jag som kunde svära på att vi hade kommit in på det nya året.

Problemet är ju naturligtvis alla utbyten som de måste göra. Känns inte helt stabilt.

Nej det är ju bara att hoppas att den är felfri när man väl får den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 08:19

Dustin har fortfarande 24/2 som leveransdatum, jag hoppas det stämmer.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2010-02-16 15:07
Ursprungligen av stiphen:

Dustin har fortfarande 24/2 som leveransdatum, jag hoppas det stämmer.

För sin CI7'a ja, men inte de andra modellerna. Eftersom det är samma problem med alla 27-tums varianter, så skulle jag inte hoppas alltför mycket på den 24:e. När jag pratade med Dustin nyligen så hade de ingen leveranstid eftersom Apple har så stora problem.

Jag verkar få vänta på min 3gHz iMac ett tag till...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 12:51

Dustin verkar inte kunna leverera idag som det ser ut, någon som har något annat tips? Börjar få iMac abstinens.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-02 19:00

Ja ni, jag har fortfarande inte fått någon maskin. Jag kan bara avråda hugade köpare från att beställa den från inwarehouse, jag beställde 27/12 och har fortfarande inte fått någon imac. Till råga på allt är de rätt dryga på kundtjänst när man försöker få reda på om man får någon maskin.

Den rätta vägen verkar vara att beställa direkt från Apple.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-04 11:14
Ursprungligen av rhesus:

Ja ni, jag har fortfarande inte fått någon maskin. Jag kan bara avråda hugade köpare från att beställa den från inwarehouse, jag beställde 27/12 och har fortfarande inte fått någon imac. Till råga på allt är de rätt dryga på kundtjänst när man försöker få reda på om man får någon maskin.

"Den rätta vägen verkar vara att beställa direkt från Apple".

Dont say that I didnt mention that

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 16:03
Ursprungligen av rhesus:

Den rätta vägen verkar vara att beställa direkt från Apple.

Leveransen uppskjuten igen... Apple kommer ju hinna släppa nya imacs innan jag får min :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 09:21

Jag hämtade ut min från Humac istället i lördags, en från den nya produktionen som är helt felfri och stört underbar att jobba med. Har haft en mycket bra helg tillsammans med min senaste Mac kärlek

Enligt uppgift har de fixat både med kablar och grafikkortet för att komma till rätta med problemen som fanns, men vet inte hur mycket sanning som ligger i det. Dustin och de andra ÅF skall troligen få sina den här veckan men vissa prioriterade ÅF fick före så jag kunde inte vänta.

Ojdå!

Tycker synd om dig.

Men varför gick du via inwarehouse? Har lite dålig koll på svenska priser, men Apples produkter brukar man ju inte få tag i mycket billigare än på just Apple?

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 16:56
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Ojdå!

Tycker synd om dig.

Men varför gick du via inwarehouse? Har lite dålig koll på svenska priser, men Apples produkter brukar man ju inte få tag i mycket billigare än på just Apple?

Anledning är att jag ville handla på faktura. Det är lite besvär med att göra utlägg och betala ut, fler papper att hålla reda på helt enkelt. Så här i efterhand så hade det ju dock varit värt det

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-24 11:20

Hallelujah! Den har kommit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 13:43
Ursprungligen av rhesus:

Hallelujah! Den har kommit

Rätt fin dator va? jag är fortfarande så sjukt nöjd med min!

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-24 13:53
Ursprungligen av 20hz:

Rätt fin dator va? jag är fortfarande så sjukt nöjd med min!

Imponerande maskin Vi får hoppas att den är problemfri.

1
Bevaka tråden