Hur stor rabatt för ADC Student?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-08 18:00

Finns det någon som vet hur pass stor engångsrabatten är för studenter med Apple Developer Connection Student? Kostnaden för att gå med är 800 :- och frågan är så klart om detta medger en högre rabatt än studentrabatten på 10%. Har fått för mig att den rabatten ska vara runt 20 % - vilket alltså skulle innebära att det lönar sig att gå med i ADC Student bara för att köpa en dator - men är osäker på var/när/hur jag fått den siffran.

Någon som har ADC Select/Premier och vet hur stor den rabatten är? Misstänker att rabatten för studenter är lika stor som denna, bara det att det för studenter enbart gäller för ett enda köp.

Kan iofs ha ändrats en hel del... men hittade en tråd om detta:
http://www.99.se/koepa-mac-koeptips/106823-utvecklare-fa-20-rabatt-med-adc-student.html

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-08 21:09

Där nämndes 20 %, kanske därifrån jag fått det. Vore kalas om någon kunde bekräfta att detta fortfarande gäller!

Jag använde den där rabatten för snart ett år sedan. Då gällde 20 % på Mac Pro och MacBook Pro, 10 % på Mac Mini, MacBook och iMac. Därefter har MacBook blivit MacBook Pro och jag vet inte om det innebär att den har den högre rabattsatsen.

Tänk dock på att det här är en rabatt för att stimulera att studenter går med i ADC och blir intresserade av att konstruera programvara för Apples plattformar. Den är inte tänkt att ge slumpmässig student en högre rabatt än den hyggligt tilltagna som redan finns.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-09 12:43
Ursprungligen av Marcus K:

Jag använde den där rabatten för snart ett år sedan. Då gällde 20 % på Mac Pro och MacBook Pro, 10 % på Mac Mini, MacBook och iMac. Därefter har MacBook blivit MacBook Pro och jag vet inte om det innebär att den har den högre rabattsatsen.

Tänk dock på att det här är en rabatt för att stimulera att studenter går med i ADC och blir intresserade av att konstruera programvara för Apples plattformar. Den är inte tänkt att ge slumpmässig student en högre rabatt än den hyggligt tilltagna som redan finns.

Tack för info! Låter onekligen som det är 20 % som gäller. För en MacBook Pro för 15000 sparar jag alltså 700 spänn i förhållande till den vanliga studentrabatten, om man räknar med ADC-avgiften. Kanske inte värt trixandet. Dock ska sägas att jag visst är intresserad av programmering, och redan skrivit ett antal små applikationer till mac som jag själv använder mig av, så skulle knappast ha dåligt samvete för att dra nytta av studentutvecklare-rabatten.

Då är det bara att köra på.

1
Bevaka tråden