Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klickande ljud från ny Macbook pro unibody

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en ny Macbook Pro 13" och stör mig lite på ett klickande ljud som jag tror kommer från hårddisken, i alla fall från nedre högra hörnet, tror det är hårddisken som sitter där.

Det konstiga är att det hörs ungefär var 10:e sekund under idle när datorn bara står still utan att ha några program igång. Ibland går det längre stund mellan ljuden.

Har snackat ed några andra och dom säger att det låter som när hårddisken lyfter skrivhuvudet, men det känns som det är lite för ofta.

Är detta någon man behöver oroa sig över eller är det bara en hårddisk som är lite högljudd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-06 11:29
Ursprungligen av kjoada:

Jag har precis köpt en ny Macbook Pro 13" och stör mig lite på ett klickande ljud som jag tror kommer från hårddisken, i alla fall från nedre högra hörnet, tror det är hårddisken som sitter där.

Det konstiga är att det hörs ungefär var 10:e sekund under idle när datorn bara står still utan att ha några program igång. Ibland går det längre stund mellan ljuden.

Har snackat ed några andra och dom säger att det låter som när hårddisken lyfter skrivhuvudet, men det känns som det är lite för ofta.

Är detta någon man behöver oroa sig över eller är det bara en hårddisk som är lite högljudd?

Det kan vara normalt, men det kan också vara fel, att hårddisken har svårt att läsa någon sektor, och rekalibrerar sej ofta.
Ta den till en serviceverkstad och låt dem kolla.

har du något tips på var jag ska gå? datorn är köpt på inLife i Täby Centrum

Försökte spela in ljudet med min iPhone, höj volymen:

http://www17.zippyshare.com/v/6672370/file.html

Senast redigerat 2010-02-06 13:10
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-06 16:01

Jag skulle definitivt få det kollat, om inte annat gå in i affären och låta dem lyssna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-06 18:56

Tycker DVD spelaren i min MBP låter ungefär likadant när jag lutar på datorn.

1
Bevaka tråden